Pe-un buton de telecomanda

Postat la 08 aprilie 2008 49 afişări

In ciuda previziunilor rele privind migrarea in masa a spectatorilor de televiziune spre internet, se pare ca de fapt consumul de TV nu scade, ci doar se reorienteaza intre televiziuni.

Evolutia posturilor mici dovedeste ca ele au crescut in detrimentul statiilor mari, scaderea acestora din urma estimata pe segmentul de public comercial (publicul intre 18-49 de ani cu putere maxima de cumparare) fiind de 13% in privinta numarului de telespectatori si de 20% in privinta cotei de piata, conform lui Bogdan Prajisteanu, managing director la agentia Mediaedge:cia. “Canalele de stiri ar putea profita de pe urma alegerilor locale si parlamentare si probabil ca audientele Realitatea TV, Antena 3 si N24 vor fi mai mari decat in 2007”, spune el. In schimb, Prajisteanu apreciaza ca audientele televiziunilor mari vor continua sa scada, marele perdant dupa primele doua luni ale anului fiind TVR 1, a carui cota de piata a scazut cu peste 60% la nivel national si cu peste 40% pe segmentul de public comercial (urban, 18-49).

“Exceptand Acasa TV, toate statiile mari au avut cote de piata mai mici in primele doua luni ale acestui an comparativ cu perioada similara a anului trecut, pe segmentul urban, 18-49 ani. PRO TV a pierdut 19% cota de piata, 31% Antena 1, 13% Prima si 45% TVR1, in timp ce Acasa TV a castigat 17%”, rezuma Bogdan Prajisteanu.

In primele trei luni ale acestui an, in mediul urban, pe segmentul de public comercial TVR a scazut de la o audienta de aproximativ 60.000 de telespectatori la 30.000 si 40.000 de telespectatori, in timp ce Acasa TV a crescut de la aproximativ 60.000 la circa 80.000. In topul celor mai vizionate trei canale din mediul urban pe segmentul de public comercial s-au aflat Pro TV, Antena 1 si Acasa TV, in timp ce anul trecut in top trei se afla si TVR 1.

MAI MULTE RECLAME?

Schimbarea furnizorului de date ar putea avea efecte si pe piata de publicitate, mai ales prin diversificarea clientilor pe o piata a televiziunii care, conform Initiative, divizia de media buying a Lowe & Partners, va ajunge in acest an la aproximativ 380 de milioane de euro.

Chiar daca lansarea de noi posturi de televiziune a dus la fragmentarea pietei, Bogdan Prajisteanu spune ca aceasta nu va afecta negativ castigurile canalelor importante. Directorul Mediaedge:cia afirma ca, dimpotriva, incasarile vor fi cu 30-40% mai mari fata de 2007 datorita cresterilor de preturi pentru difuzarea reclamelor, respectiv cu 35-40% in cazul statiilor mari si cu 10-40% in cazul televiziunilor mici.

Anul trecut, veniturile PRO TV SA, compania care detine posturile PRO TV, Acasa TV, Sport.ro, PRO Cinema, PRO TV International si MTV, au fost de 279,2 milioane de dolari (peste 200 de milioane de euro), iar profitul operational de aproximativ 93 de milioane de dolari.

Pentru acest an, Prajisteanu estimeaza ca valoarea veniturilor nete din publicitate ale trustului Intact (Antena 1, 2, 3 si Eufo¬ria) va depasi 100 de milioane de euro, cele ale Prima TV - 35 de milioane de euro, in timp ce TVR ar putea inregistra incasari in jur de 30 de milioane de euro. Managerul Mediaedge:cia explica estimarea pentru TVR prin scaderile de audienta ale postului public, compensate insa de avantajul transmiterii Campionatului European de Fotbal. Prajisteanu crede ca meciurile nationalei de la TVR ar putea fi urmarite de aproximativ sapte milioane de oameni, iar incasarile din perioada intregului campionat ar putea depasi sase milioane de euro.

Pe de alta parte, Liviu Boitan spune ca noile date de audienta nu aduc schimbari atat de importante incat situatia investitiilor de publicitate sa fie modificata semnificativ, pentru ca audientele pentru statiile mici nu au puterea de a repozitiona piata. Boitan estimeaza ca in 2008 bugetele de publicitate pentru televiziune vor creste cu aproximativ 20-25%, comparativ cu cresteri de 30-35% in 2007. “Aceasta se poate datora situatiei economice generale sau poate inflatiei anuntate, care face ca publicitatea traditionala sa piarda din puterea de atractie in favoarea unor noi activitati de marketing”, explica reprezentantul MediaCom. Potrivit lui Carmen Chipuc, managing director la Starcom, agentia de media buying a grupului Leo Burnett, valoarea totala a pietei de publicitate in 2008 se va situa in jurul cifrei de 560 de milioane de euro (TV, presa scrisa, radio, outdoor, indoor, internet, cinema). Din aceasta suma, in televiziune se vor investi aproximativ 355 de milioane de euro, in presa scrisa 93 de milioane de euro, iar in mediul outdoor si indoor in jur de 50 de milioane de euro. Restul sumei se va imparti intre radio, cinematograf si mai ales internet, un mediu cu investitii cu sanse de dublare de la an la an.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
media,
TV,
televiziune,
telespectatori,
internet,
audienta
/media-marketing/pe-un-buton-de-telecomanda-2531934
2531934
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.