Monitorizarea media parea mai rapida pe internet
Se da un director de comunicare. Plus toate informatiile publicate in ultimul an pe internet despre compania unde lucreaza. Problema: sa se determine influenta aparitiilor media asupra vanzarilor si pozitia companiei pe internet in raport cu competitia. Pare simplu.
E drept ca piata locala nu e suficienta pentru a sustine pe termen lung o asemenea afacere. Anul trecut, piata de monitorizare media a stagnat la un nivel de aproximativ 5 milioane de euro, conform unor estimari anterioare ale lui Miron Mateescu, directorul de marketing al agentiei Media Image Group. Monitorizarea media este totusi unul dintre serviciile la care cele mai multe dintre companii nu au renuntat in pofida situatiei economice dificile. In locul firmelor din sectoarele cele mai afectate de criza, precum imobiliarele sau auto, care au fost fortate sa taie drastic din cheltuieli, anuland contractele pentru monitorizarea media inca din prima parte a anului trecut, au aparut companii mici si medii care nu au folosit niciodata pana atunci astfel de servicii.
Cu toate acestea, profiturile s-au obtinut greu, iar anul acesta nu va schimba prea mult situatia, mai ales ca marjele au fost dintotdeauna destul de reduse, in conditiile in care si serviciile sunt de patru ori mai ieftine decat in cel putin alte zece tari din Uniunea Europeana. Printr-un filtru ceva mai realist, 2010 ar putea insemna un avans de cel mult 2%, pana la 3,14 milioane de euro, potrivit Mediafax Monitorizare, dat fiind ca anul trecut monitorizarea media s-a contractat cu 4%, un procent mai mic decat cel inregistrat in cele mai multe dintre pietele europene.
"Desi vor ramane prudente in elaborarea bugetelor de PR, companiile vor continua sa foloseasca monitorizarea de presa ca instrument indispensabil pentru elaborarea strategiilor de comunicare, asa cum s-a intamplat si in 2009 in ciuda crizei", a spus Bogdan Ceausescu, unit manager in cadrul Mediafax Monitorizare. Agentia are in plan sa se concentreze anul acesta pe dezvoltarea serviciilor de monitorizare online, adaugand in permanenta site-uri si bloguri in baza de surse - o tendinta ce va fi si mai evidenta anul acesta, cand managerul estimeaza ca numarul clientilor va ajunge la 70 de companii.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro