Monitorizarea media parea mai rapida pe internet

Postat la 01 februarie 2010 164 afişări

Se da un director de comunicare. Plus toate informatiile publicate in ultimul an pe internet despre compania unde lucreaza. Problema: sa se determine influenta aparitiilor media asupra vanzarilor si pozitia companiei pe internet in raport cu competitia. Pare simplu.

Asadar, MediaIQ nu va fi singurul serviciu care va folosi tehnologia dezvoltata de Digital Data Tech. Planul lui Enache este sa o vanda cat mai multor companii: agentiile de monitorizare media sunt primii posibili clienti si exista discutii in acest sens. Potential mai mare de business este insa in zona serviciilor si a aplicatiilor software pentru companii mari si multinationale, unde analiza strategica este prea putin dezvoltata, dar capacitatea de analiza si sinteza ar fi utile. Pana acolo, 100 de oameni folosesc deja tehnologia, dat fiind ca testeaza versiunea de private beta a MediaIQ, care acopera aproximativ 15% din functionalitatile ce vor fi disponibile in versiunea comerciala.

In linii mari, se pot face cautari dupa un cuvant cheie, rezultatele pot fi ordonate in functie de relevanta, data, zona geografica, surse sau audienta surselor, iar la final, sistemul poate genera rapoarte si rezumate automate pentru articole, evolutii comparative intre un indicator pentru un cuvant-cheie si acelasi indicator pentru intreaga industrie sau intre mai multe cuvinte-cheie. Astfel, un operator telecom, spre exemplu, poate determina printr-o cautare online cate aparitii in presa a inregistrat intr-un anumit interval si cate publicatii au scris articole despre companie, poate aprecia exact lungimea materialelor in care este mentionata compania sau pozitia brandului in articol si poate face comparatii cu competitorii. In versiunea comerciala, serviciul ar urma sa determine si daca informatiile publicate sunt pozitive sau negative sau care este pozitia articolelor in rezultatele de pe un motor de cautare.

Deocamdata, aplicatia monitorizeaza in jur de 200 de surse online de stiri, la care se adauga posturile nationale de radio si TV, iar pana la sfarsitul acestei luni ar trebui sa urmareasca o baza de 3.000 de publicatii, portaluri de informatii sau bloguri din Romania, la care se pot adauga, la cerere, alte surse considerate relevante de catre clienti. "Nu caut sa <fur> din clientii agentiilor traditionale de monitorizare", precizeaza Zainescu, principalii clienti pentru MediaIQ fiind companiile mici, care, desi au nevoie de un serviciu de monitorizare, nu isi permit sa plateasca sume de ordinul sutelor de euro pe luna. Astfel, un pachet de baza in care va fi inclusa monitorizarea doar pentru un cuvant-cheie, in general numele clientului, pe o categorie de surse specializate pe domeniul in care compania isi desfasoara activitatea, va costa in jur de 50 de euro pe luna. Urmatorul nivel ar fi reprezentat de companiile ce vor si analize pe baza rezultatelor, tarifele urmand sa ajunga si aici la cateva sute de euro.

Tot in plan este si un serviciu personalizat, dedicat in principal corporatiilor din domeniul telecom, financiar-bancar, farma, auto sau bunuri de larg consum, cu aplicatia integrata in sistemul informatic al companiei, asa incat sa fie folosita de cateva zeci de angajati in scopuri diferite (comunicare, marketing, strategie de dezvoltare). "Estimez ca in primul an vom vinde 200 de abonamente simple si vom semna contracte cuprinse intre 400 si 800 de euro pe luna cu aproximativ 40 de clienti", sustine Alin Zainescu, ceea ce ar insemna venituri cuprinse intre 310.000 si 500.000 de euro, ce vor fi reinvestite in vederea extinderii MediaIQ pe piata externa.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
media,
new media
/media-marketing/monitorizarea-media-parea-mai-rapida-pe-internet-5463235
5463235
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.