Mergeti la cinema?

Postat la 28 iunie 2010 22 afişări

In ultimii ani s-au produs schimbari majore pe piata cinematografelor din Romania - numarul lor s-a redus la jumatate, iar pretul biletelor aproape s-a triplat. Mersul la cinema a recastigat spectaculos teren in conditii de criza, iar tehnologia 3D nu face decat sa potenteze si mai spectaculos aceasta tendinta.

"Multiplexurile reprezinta un plus fata de cinematografele cu un singur ecran, pentru ca, putand rula mai multe filme in paralel, fac loc astfel si unor pelicule pentru care exista un interes mediu, alaturi de cele care fac sala plina", spune Gonteanu. La ora actuala, in medie, ocuparea unei sali 3D variaza intre 27% si 31%, iar cea a unei sali 2D intre 22% si 27%. Directorul de marketing al Cinema City Romania precizeaza ca un alt plus al multiplexurilor este ca filmele pot ramane in cinematograf mai mult timp, astfel incat un spectator le poate vedea si dupa trei patru saptamani de la premiera, moment cand putine filme mai fac sala plina.

Un cinematograf romanesc difuzeaza anual intre 100 si 200 de filme, in functie de cate titluri sunt lansate pe piata in anul respectiv. "Noi spre exemplu, in cele 72 de sali pe care le avem, rulam cam 98%-99% dintre titlurile aparute pe piata", afirma Corina Gonteanu.

In ce priveste pretul unui bilet, acesta aproape s-a triplat fata de anul 2004, ajungand in prezent la 16,7 lei la nivelul intregii tari. Proportia biletelor reduse in raport cu cele vandute la pret intreg este de aproximativ 20%. "Daca pretul unui bilet de cinema este comparat cu costul altor forme de petrecere a timpului liber, se constata cu usurinta ca a petrece doua ore la cinematograf in cuplu sau cu grupul este mai putin costisitor decat alternativele. Personal nu cred ca preturile sunt un impediment pentru a viziona un film", adauga Gonteanu.

Anul trecut, incasarile totale ale cinematografelor din tara au ajuns la aproximativ 87 mil. lei, mai mult cu 34 de milioane fata de 2008, potrivit CNC. "Veniturile cinematografelor cresc in permanenta, desi ne aflam intr-o perioada de criza economica, fapt care contrazice afirmatia ca actualele preturi ale biletelor ar putea sa constituie un impediment pentru spectatori", a completat Moroianu, precizand ca in 2009 incasarile Hollywood Multiplex Operations au crescut cu aproximativ 25% in raport cu 2008. "Pentru 2010 estimam o mentinere a acestor procente, ceea ce nu ne poate nemultumi, tinand cont de perioada de dificultati economice prin care trece intreaga tara."

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
media,
cinematograf,
/media-marketing/mergeti-la-cinema-6447022
6447022
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.