In bazarul cu ziare

Postat la 01 iulie 2008 78 afişări

Pentru a opri tendinta de scadere a vanzarilor de ziare, din ce in ce mai multe companii de publishing ofera alaturi de continutul editorial inserturi de CD, DVD, carti sau organizeaza concursuri cu premii in bani ori masini. Au sanse ziarele sa se vanda si fara astfel de cadouri?

Evenimentele sportive majore au influentat si ele campaniile din acest an, mai ales pentru ziarele de profil. Pe durata Campionatului European, pe site-ul Gazetei Sporturilor s-a desfasurat concursul Super Euro, cu premii totale de 5.000 de euro. Pro Sport, la randul sau, a fost promovat in perioada martie-mai prin concursul Euro Derby, premiile totale valorand 150.000 de euro. Directorul PubliMedia estimeaza ca vanzarile pentru aceasta perioada vor creste cu aproximativ 5-10%. Astfel incat, pe langa campania de relansare din acest an, ProSport se bazeaza pe promovarea de continut, eveniment si promotii. “Aceasta este reteta pentru publicatiile de masa”, rezuma Cosmina Noaghea. Daca pe termen scurt unele dintre aceste campanii au succes, crescand vanzarile si numarul de cititori ai ziarelor, exista insa si perspectiva ca managerii companiilor de presa sa nu mai poata iesi din acest joc. “Niciuna dintre metode nu garanteaza succesul. In fond, sunt campanii pe termen scurt, cresterea vanzarilor este artificiala, se incearca sa se cucereasca din cota de piata a altor ziare”, spune Ioana Georgescu, group client service director al OMD Romania. “Este adevarat ca poti sa ceri doar ziarul, fara insert, dar pe de alta parte, valoarea ziarului care ofera frecvent cititorilor un bonus ar scadea in ochii cumparatorului daca inserturile ar disparea.”

Cosmina Noaghea crede ca pe termen scurt conteaza atragerea de noi cititori, care vor ramane fideli pe termen lung doar daca apreciaza si continutul, iar Livia Moisii considera ca atunci cand un ziar ofera un insert, are sansa sa-i atraga spre editia tiparita a ziarului cu precadere pe cititorii editiei online. Hadrian Mateescu enumera drept avantaje cresterile importante de vanzari si de notorietate pe termen scurt, iar ca dezavantaje investitiile in plus, riscul alegerii unor titluri nepotrivite si problemele de distributie.

“Important este ca pe termen lung, publisherii sa inteleaga ca ceea ce vand este continutul editorial si nu CD-uri si DVD-uri. Acestea vin impreuna cu continutul editorial, insa daca s-ar baza numai pe asta, nu ar mai fi un business de presa”, conchide Marius Hagger. “Ca sa dau un exemplu, nu ar fi un business foarte destept sa lipesti o bancnota de cinci lei pe un ziar pe care il vinzi cu un leu.”

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
mass media,
ziare,
print,
vanzari,
publishing
/media-marketing/in-bazarul-cu-ziare-2751472
2751472
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.