Entertainment 3D: Avatar este doar inceputul

Postat la 20 ianuarie 2010 29 afişări

Nu mai exista nici o tagada: 3D este viitorul si James Cameron este profetul sau. Cu o jumatate de norma intra in categoria profeti si Steve Ballmer, pentru ca si proiectul Natal al Microsoft, care poate fi definit drept un mod 3D ce comunicare cu consola Xbox se integreaza in zona de spatialitate spre care aluneca entertainmentul. La ce sa ne asteptam din partea dimensiunii nou-castigate si cum va modifica ea lumea? Cateva raspunsuri au aparut recent, la Las Vegas.

Producatorii de jocuri au reactionat favorabil la Natal: Robbie Bach, presedintele diviziei entertainment din Microsoft spune ca trei sferturi dintre publisherii de jocuri din lume sunt hotarati sa lanseze jocuri bazate pe Natal. Bach a intins o mana prieteneasca si spre Sony, marele perdant al cursei generatiei a saptea de console, cu PlayStation 3: "Exista o multime de putere disponibila in Xbox 360, exista o multime de putere disponibila in Playstation 3. Nintendo nu poate spune asta". Pozitia lui Bach este de inteles: cu Wii si modul inovator in care utilizatorul este integrat in joc, Nintendo este pana acum castigatorul cursei de care vorbeam mai sus, compania japoneza livrand pietelor, pana in toamna anului trecut, aproape 60 de milioane de console.

Asadar, avem filme 3D, jocuri 3D si jucatori ce se misca intr-un mediu tridimensional. Ce mai trebuie?

Hardware, dispozitive, gadgeturi, multe dispozitive si gadgeturi. Disponibile si prezentate la recent incheiatul Consumer Electronics Show in Las Vegas, locul unde si Microsoft a prezentat Natal. Tot acolo Sony a dezvaluti intentia de a lansa un canal TV 3D disponibil 24/7, in parteneriat cu Discovery Comunication si IMAX Corporation. Canalul va fi disponibil initial in Statele Unite si reprezinta o parte din ambitiile in trei dimensiuni ale companiei japoneze, alaturi de extinderea capabilitatilor PlayStation 3.

Si Sony nu a fost singura companie cu ambitii 3D la Las Vegas, pentru ca si Panasonic, LG, Toshiba sau Samsung, alaturi de alte companii, si-au prezentat propriile dispozitive 3D: televizoare, camere de luat vederi, playere Blu-ray. Una din actualele slabiciuni a tehnologiilor 3D este purtatul ochelarilor Compania chineza TCL a venit cu o solutie inovatoare la purtatul ochelarilor 3D, una din actualele slabiciuni ale sistemului, pentru ca nu sunt suportati bine de toata lumea. TCL a prezentat un televizor care nu necesita ochelari pentru ca lentilele ochelarilor au fost portate in fata ecranului televizorului. Tehnologia nu da rezultate 100% satisfacatoare, dar cum aparatul va fi disponibil pe piata abia din 2011 va fi sigur imbunatatita.

Nici filmatul in 3D nu va fi chiar accesibil oricui, pentru ca o camera video ce filmeaza 3D Full HD printr-un obiectiv dublu, prezentata de Panasonic, va costa 21.000 de dolari. Iar Toshiba a venit cu un fel de Natal pentru televizoare: telespectatorii nu au nevoie de telecomanda, selectand prin gesturi, in aer, dintr-un meniu 3D aflat pe ecranul televizorului.

Cinematograful, televiziunea, jocurile si gadgeturile au castigat o noua dimensiune; de data aceasta nu este simplu marketing, ci o adevarata revolutie. O revolutie care, chiar daca va costa si va schimba obiceiuri si moduri de interactiune cu dispozitivele electronice, entuziasmeaza si va entuziasma consumatorii. Char cu riscul de a o vedea pe Oprah in 3D.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/media-marketing/entertainment-3d-avatar-este-doar-inceputul-5343611
5343611
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.