De ce se bat agentiile de publicitate pe premii
In fiecare an, pe vremea asta, agentiile de creatie devin mai galagioase decat oricand si incep sa anunte premiile pe care le-au castigat la festivalurile de specialitate. La o prima vedere, pare un avantaj important in fata concurentei, insa clientii spun ca de putine ori colectia de statuete devine elementul care face diferenta.
Pana anul trecut, publicitarii romani lucrau intens pentru festivaluri, in unele cazuri chiar si fara sa fie platiti de clienti pentru spoturile trimise in concurs. De anul trecut, reclamele "tactice", cum le numeste Veronica Savanciuc, presedintele grupului Lowe & Partners, au inceput sa ocupe cea mai mare parte din timpul publicitarilor, de vreme ce clientii nu mai erau interesati sa vanda imaginea unei marci, complex si pretentios, ci voiau doar sa vanda. In consecinta, festivalurile de anul acesta au fost mai sarace in participanti, dar si in campanii cu adevarat remarcabile. "Numarul total de inscrieri la Effie a fost la jumatate fata de anul trecut. O explicatie ar fi ca fiecare inscriere costa, iar a doua este legata de faptul ca nici agentiile nu mai au cu ce sa se duca", spune Teddy Dumitrescu.
Pe de alta parte, circumstante atenuante exista - banii cu care in anii trecuti publicitarii faceau campanii de festival au disparut in 2009, iar solutiile de compromis nu s-au ridicat la nivelul din anii trecuti. Asa cum arata lucrurile acum, si anul in curs va fi unul in care prezentele la festivalurile de specialitate vor fi marcate de aceleasi limitari de bugete. In unele cazuri, limitarile ar putea fi chiar mai mari, din moment ce publicitarii se asteapta la o noua scadere a pietei de publicitate in 2010, de aproximativ 10%.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro