De ce se bat agentiile de publicitate pe premii

Postat la 21 iunie 2010 116 afişări

In fiecare an, pe vremea asta, agentiile de creatie devin mai galagioase decat oricand si incep sa anunte premiile pe care le-au castigat la festivalurile de specialitate. La o prima vedere, pare un avantaj important in fata concurentei, insa clientii spun ca de putine ori colectia de statuete devine elementul care face diferenta.

Pana la urma, premiile luate de o agentie de-a lungul timpului sunt doar cireasa de pe tort. Daca se intampla ca agentia aleasa sa fie o prezenta recurenta pe podiumurile de la festivalurile de creatie, atunci cu atat mai bine. Nimeni n-ar incredinta insa unei agentii un buget de cateva milioane de euro doar de dragul acestor premii. La fel cum nimeni nu ar renunta la o agentie pentru ca a ratat un an de festival. "Asa, ca sa-ti faci o imagine, e bine de stiut ce a facut la concursuri, dar nu este nici pe departe criteriul care sta la baza alegerii unei agentii. Oricum, este reconfortant sa stii ca agentia cu care lucrezi a luat premii pentru creatie si ca a primit recunoasterea specialistilor. Este un semnal ca face treaba buna", spune Ioana Laura Pasca, directorul de marketing al companiei de asigurari Uniqa Romania.

Daca nu atragerea unor noi clienti este miza, atunci care este motorul care ii urneste pe publicitari sa piarda nopti si nervi pentru o recunoastere ce doar uneori le aduce avantaje palpabile si imediate? "Iubim premiile de creatie pentru ca sunt subiective, ne hranesc orgoliul si ne ajuta sa mergem mai departe. Dar pana la urma apreciem cu totii premiile pentru ca asa am fost educati din clasa intaI", spune Cosmin Radoi, seful agentiei Graffiti BBDO, marele castigator de anul acesta de la Effie. Premiile conteaza la formarea imaginii in piata a agentiei, iar o imagine buna este totul in industria comunicarii. "Chiar daca nu te intreaba nimeni cate premii ai luat, este evident ca orice client isi doreste sa lucreze cu o agentie care, de-a lungul timpului, a demonstrat ca poate face lucruri de calitate", spune Teddy Dumitrescu, presedintele Publicis Romania.

De la un punct incolo insa premiile se pot transforma intr-o carte de vizita, definitorie pentru brandul agentiei. {tefan Iordache, COO la Leo Burnett, agentia care anul acesta a castigat doua premii Effie, nuanteaza contextul in care premiile pot avea un impact real asupra afacerii. "Una este sa iei o data un premiu si alta este sa fii un castigator sistematic la festivaluri. Abia de atunci clientii incep sa se lase impresionati. In plus, conteaza si cu ce ai castigat - degeaba castigi cu un spot pentru o fundatie sau un ONG, daca nu ai si un premiu pentru un advertiser mare", explica Iordache. Doua exemple in acest sens ar putea fi Graffiti BBDO, agentia care a obtinut cele mai multe premii anul acesta la Effie (patru), dintre care doua au fost pentru campaniile a doua marci foarte puternice in piata - Dacia si Romtelecom, dar si Propaganda, premiata pentru campaniile facute pentru Napolact si BRD.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
publicitate,
Effie,
premii
/media-marketing/de-ce-se-bat-agentiile-de-publicitate-pe-premii-6430843
6430843
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.