De ce asteapta publicitarii toamna. Cum cresc veniturile cand lumea se uita mai mult la televizor

Postat la 07 septembrie 2010 33 afişări

Pentru televiziuni, Mos Craciun vine toamna. Atunci cresc si numarul de reclame si timpul petrecut de telespectatori in fata televizoarelor si, implicit, preturile practicate de televiziuni. Anul acesta nu vorbim insa de o toamna ca oricare alta, ci de una care vine dupa o vara obositoare, cu masuri dure de austeritate si clienti mai ingrijorati decat oricand.

O noua corectie a preturilor ar putea fi semnalata in curand, odata ce vor fi puse in aplicare strategiile de dupa majorarea TVA. "Neincrederea si scepticismul consumatorilor au crescut - vanzarile au inceput sa scada imediat dupa Paste in mai toate categoriile -, iar actualele masuri vor eroda si mai mult puterea de cumparare, asa ca ramane de vazut in ce fel vor decide clientii sa-si modifice bugetele de publicitate", enunta Steve Dallas.

Daca lipsa bugetelor consistente, scaderea vanzarilor sau supraimpozitarea sunt motive solide pentru a conchide ca se apropie o toamna grea pentru furnizorii de media, exista in schimb date referitoare la comportamentul de consum media care incurajeaza investitiile, si nu numai la televiziune, ci si in online. Astfel, conform raportului Media Fact Book pentru 2010, televizorul ramane cea mai la indemana sursa de divertisment in Romania, in conditiile in care oamenii petrec, in medie, aproximativ sase ore zilnic in fata televizorului. Si pe internet sunt destul de prezenti - 30% dintre utilizatorii de internet navigheaza patru ore pe zi, iar 63% folosesc internetul in fiecare zi a saptamanii. Vorbim, asadar, despre canalele cu cele mai bune perspective de crestere in viitorul imediat si intre care se da, practic, cea mai mare lupta.

Cu toate ca a inceput deja sa se manifeste concurenta intre cele doua medii, televiziunea ramane cea mai ieftina si mai eficienta metoda de promovare. Indicatorii referitori la consumul de internet arata ca terenul pe care televiziunile nu si-l disputau pana acum cu niciun alt mediu incepe sa fie, pentru prima oara, curtat de un canal cu potential urias - internetul. Deocamdata doar 14 milioane de euro ajung pe internet pentru publicitate, de aproape 20 de ori mai putin decat bugetele alocate pentru televiziuni, insa dimensiunile liliputane ale acestor investitii vor ajunge in curand sa depaseasca acest stadiu si poate chiar sa le depaseasca pe cele pentru TV. Cel putin asa estimeaza publicitarii, inspirati de schimbarile si evolutiile din alte piete europene vecine.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
media,
reclame,
Mos Craciun,
televiziuni
/media-marketing/de-ce-asteapta-publicitarii-toamna-cum-cresc-veniturile-cand-lumea-se-uita-mai-mult-la-televizor-7100949
7100949
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.