De ce asteapta publicitarii toamna. Cum cresc veniturile cand lumea se uita mai mult la televizor

Postat la 07 septembrie 2010 33 afişări

Pentru televiziuni, Mos Craciun vine toamna. Atunci cresc si numarul de reclame si timpul petrecut de telespectatori in fata televizoarelor si, implicit, preturile practicate de televiziuni. Anul acesta nu vorbim insa de o toamna ca oricare alta, ci de una care vine dupa o vara obositoare, cu masuri dure de austeritate si clienti mai ingrijorati decat oricand.

Pentru Roxana Buha, buying director la Starcom MediaVest Group, agentia de media buying de la Leo Burnett, paharul este mai mult gol decat plin. "Din pacate, ne aflam pe o panta descendenta in ceea ce priveste investitia media, chiar daca numarul de spoturi este foarte mare si statiile TV sunt in situatie de sold-out." Nici Carmen Lixandru, managing director la Mediacom, nu are vesti mai bune, explicand sold-out-ul prin faptul ca sunt anumite perioade cand statiile TV ofera reduceri foarte mari de preturi, care atrag mai multi clienti decat in perioadele obisnuite.

Martie si aprilie au fost lunile cele mai aglomerate, gratie sarbatorilor pascale, cand companiile au avut campanii speciale si oferte de anuntat, dar si zilelor de 1 si 8 martie, care au generat o crestere a numarului de spoturi la produsele pentru femei. Avand in vedere ca aceste produse fac parte din portofoliile unora dintre cei mai mari investitori in publicitate din piata, precum Procter & Gamble, Unilever sau L'Oreal, si investitiile pentru aceste ocazii au fost mari. Prezenta lor se anunta la fel de importanta si pentru sezonul sarbatorilor de iarna, perioada care marcheaza un alt punct fierbinte al anului pentru furnizorii de media.

Cea mai mare "concentratie publicitara", asa cum o numeste Dallas, s-a creat in jurul programelor de stiri, lucru datorat in egala masura regularitatii cu care acestea sunt difuzate, dar si cresterii interesului consumatorilor pentru acest tip de programe, pe fondul contextului economic actual. Cu alte cuvinte, daca programele de divertisment sau filmele au avut fluctuatii de audienta, programele de stiri nu doar ca si-au pastrat telespectatorii fideli, dar au reusit sa-i fidelizeze si pe cei ocazionali. Tot mai multi oameni au vrut sa fie la curent cu ce se intampla in economie, iar canalul cel mai accesibil pentru asta sunt programele de stiri.

"In ceea ce priveste programele care au inregistrat cele mai bune audiente, in prima parte a anului am avut obisnuitul mix de filme, stiri si programe de divertisment. Campionatul Mondial de Fotbal a fost de departe zona cea mai ofertanta pe segmentul de public masculin in luna iunie", spune Steve Dallas.

Cu reduceri de pret sau nu, intr-un context economic mai mult sau mai putin potrivnic, fluctuatiile din ultimul timp de pe piata de media buying ridica o intrebare legitima: care este pretul corect pentru publicitate? Unii acuzau tarifele din perioada de boom, de acum doi ani, altii spun ca acum se vinde reclama la limita supravietuirii, iar altii vad raspunsul undeva la mijloc. "Este atat de greu sa ai previziuni corecte din cauza turbulentelor economice si, in plus, sunt atatia factori externi care influenteaza valoarea preturilor, astfel incat televiziunile decid sa-si regleze pretul la inceputul fiecarei luni. Barometrul pretului corect este incar-carea statiei. Daca incarcarea televiziunii este de peste 85%, atunci acea televiziune a gasit pretul corect", comenteaza Roxana Buha.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
media,
reclame,
Mos Craciun,
televiziuni
/media-marketing/de-ce-asteapta-publicitarii-toamna-cum-cresc-veniturile-cand-lumea-se-uita-mai-mult-la-televizor-7100949
7100949
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.