Ce se-ntâmplă când vânzările ţintesc creierul clienţilor

Autor: Ioana Mihai Postat la 09 mai 2012 74 afişări

Companiile cheltuiesc în fiecare an procente bune din vânzările lor pe cercetări, ca să afle ce anume vor consumatorii. Iar creierul uman dă cele mai adevărate răspunsuri la întrebări chiar şi atunci când cumpărătorii cred că sunt indecişi.

Când GAP şi-a schimbat logo-ul, cam toată lumea a avut o părere privind noua variantă, însă GAP a folosit instrumente de neuromarketing pentru a studia răspunsul clienţilor la noul design. În mare, spune Stelian, ei au descoperit că acesta nu "aprinde" creierul oamenilor aşa cum ar trebui să o facă un nou logo. Noul design a eşuat în a puncta la capitolul "stylish" (cu stil), la care vechiul logo punctase cu calificativul "excepţional". În plus, noul logo nu a punctat nici la capitolul "novelty" - să declanşeze entuziasmul unui lucru nou, modern. În consecinţă, logoul a fost abandonat, decizie susţinută şi de reacţia publicului, blogul The IPelton numind campania de rebranding a GAP "cea mai neinspirată de la cea a Coca-Cola".

Un alt exemplu, mai spune reprezentantul Synergon, este şi Yahoo!. Parte a noii sale campanii de branding, în valoare de 100 milioane de dolari, Yahoo! a produs un clip TV de 60 de secunde în care apar oameni veseli dansând pe tot cuprinsul lumii. Însă înainte de a cheltui bani ca să-l distribuie pe piaţă, Yahoo! l-a testat folosind EEG-ul şi au aflat astfel că imaginile activează sistemul limbic şi lobul frontal, adică centrii memoriei şi emoţiilor. Neuromarketingul a fost folosit şi de Ebay, care a constatat că viteza motivează oamenii în mai mare măsură decât siguranţa/securitatea - adică temele pe care le folosiseră anterior în campania de advertising. Trăgând linie şi adunând, este clar că deopotrivă companiile şi politicienii au la îndemână metode pentru a afla preferinţele oamenilor. Rămâne de văzut cât de interesaţi sunt să afle adevărul gol-goluţ.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
neuromarketing,
marketing,
clienti,
vanzari
/media-marketing/ce-se-ntampla-cand-vanzarile-tintesc-creierul-clientilor-9593444
9593444
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.