Cati bani castiga Bogdan Enoiu cu Open Tenis Romania

Postat la 15 septembrie 2009 383 afişări

De opt ani de zile, Bogdan Enoiu organizeaza turneul BCR Open Bucuresti. A fost o decizie luata impreuna, de pasionatul de tenis si de omul de afaceri care conduce de 18 ani agentia de publicitate McCann Erikson.

A preluat turneul cand Ion Tiriac se cam saturase sa piarda bani cu el si a reusit sa-l aduca pe profit. Dar spune ca nu castigurile l-au convins sa se ocupe de organizarea turneului a carui licenta ii apartine in continuare lui Tiriac, ci pasiunea pentru sportul alb. Bogdan Enoiu joaca tenis de la zece ani si te-ndeamna sa mergi la tenis de la primele replici. Te provoaca sa fii si voluntar la organizarea turneului, ca doar e criza si costurile trebuie reduse pe cat posibil. Ii spui ca mergi la tenis, dar vrei sa stii daca unul dintre argumentele sale de a intra in afacere a fost acela ca tenisul ii poate deschide usa catre alte conturi de publicitate pentru McCann. "Asa e. Tenisul imi poate aduce clienti noi in agentie. Sunt doua business-uri adiacente", spune Enoiu.

Componenta de networking, asa cum se cheama socializarea oamenilor de afaceri, este foarte importanta in organizarea unui turneu de tenis. Evenimentele de genul acesta sunt de regula "obligatorii" pentru mediul de business, aspect care cantareste serios in balanta profiturilor - turneele de Mare {lem de la Melbourne, Paris, Wimbledon si New York obtin profituri intre 120 si 150 de milioane de euro anual. {i nu fac banii astia din drepturi de televizare, ci din banii din loje si din bilete; pentru ca toti sponsorii si toti oamenii "importanti" sunt prezenti acolo. {i sunt pentru ca e "musai".

Daca te uiti in portofoliul cu clientii McCann si pe panoul cu sponsorii principali ai BCR Open (pe langa grupul bancar BCR) o sa gasesti nume comune: Vodafone, Tnuva, Dedeman, Caroli si lista poate continua.

E unul dintre argumentele pentru care Enoiu, spre deosebire de Tiriac, nu pierde bani cu turneul. Nu castiga mult - spune ca are un profit de cateva zeci de mii de euro, cam tot atata cat costa meciurile demonstrative pe care le organizeaza de regula in ziua finalelor de simplu si dublu. "Cel mai mult a costat meciul demonstrativ dintre Martina Navratilova si Monica Seles, la turneul din 2007", spune el, fara sa ofere costurile exacte.

Anul acesta organizeaza meciul de retragere al lui Andrei Pavel, dar vor fi prezenti si cantaretul si fostul tenisman Yannick Noah sau de-acum obisnuitul turneului, iranianul Mansour Bahrami. Pavel s-a inscris pentru ultima data pe tabloul principal de la BCR Open, turneu aflat in 2009 la editia a 17-a. De fapt, este ultimul turneu la care participa romanul poreclit "Cneazul" ca tenismen profesionist, un detaliu pe care Enoiu il marketeaza serios - 100.000 de euro sunt costurile de promovare ale turneului ce se va desfasura in perioada 19-27 septembrie.

Daca vorbesti cu publicitarul despre tenis si despre BCR Open, iti dai seama ca mariajul dintre publicitate si organizarea turneului este unul reusit. {i Enoiu, si BCR Open par norocosi sa faca parte unul din viata celuilalt. Enoiu asigura existenta concursului atragand sponsori care sa acopere cheltuieli totale ce se apropie de un milion de euro, iar turneul ii aduce directorului McCann clienti noi si notorietate. Iar notorietatea inseamna bani. Gala de retragere a lui Hagi a fost organizata tot de el, tot Enoiu l-a adus si pe George W. Bush la Bucuresti si acum tot el ii organizeaza gala de retragere lui Andrei Pavel.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/media-marketing/cati-bani-castiga-bogdan-enoiu-cu-open-tenis-romania-4894094
4894094
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.