Bogdan Enoiu, unul din cei mai tari publicitari, iese la atac

Postat la 15 februarie 2010 310 afişări

Pentru Bogdan Enoiu, anul n-a inceput sub cele mai bune auspicii. McCann Erickson a pierdut contul de media al Vodafone, unul dintre cei mai ravniti clienti de pe piata. Si, totusi, planurile lui Enoiu sunt indraznete: vrea profit mai mare decat in 2009 si incepe ofensiva pentru recastigarea Vodafone.

Cu toate acestea, nu este vorba de o misiune usoara. Piata de publicitate inca se afla in declin, iar recuperarea, oricand va veni, va fi destul de anevoioasa si va aduce schimbari profunde de abordare atat la nivelul celor ce vand spatiu de publicitate in media, cat si la nivelul celor ce creeaza si gestioneaza campaniile de promovare.

Enoiu spune ca deja a adaugat nume noi in portofoliul din care fac parte Coca-Cola, contul de creatie al Vodafone, Heineken, L'Oreal, Nestlé sau Dedeman si ca in acest ritm ar putea ajunge sa compenseze pierderea generata de mutarea contului de media al Vodafone in portofoliul concurentilor de la OMD. Contul de media, a carui valoare depaseste 10 milioane de euro, este unul dintre cele mai ravnite din piata si a fost subiectul unor intregi batalii intre principalele grupuri de media, dar Bogdan Enoiu a iesit intotdeauna castigator. Ceilalti doi giganti din telecom - Orange si Cosmote - lucreaza in prezent cu Publicis si Ogilvy si, la fel ca si Vodafone, sunt pentru agentii aur curat, in conditiile in care, anual, investesc sume foarte importante in campaniile de comunicare. Acest subiect ramane sensibil pentru unul dintre cei mai transanti oameni de publicitate - "o rana inca deschisa", dupa cum spune chiar Enoiu. Dincolo de bani, e vorba si de "o pierdere sentimentala foarte mare, dupa o relatie de 14 ani".

Despre preluarea serviciilor de media ale Vodafone de catre OMD se vorbeste de aproape o jumatate de an, cand, la nivel global, a avut loc alinierea serviciilor de publicitate. OMD a castigat anul trecut contul international de media al operatorului de telefonie mobila Vodafone, in valoare de 900 de milioane de euro, agentia fiind aleasa in urma unui pitch la care a participat si grupul WPP. Chiar daca atunci cand a fost facut anuntul referitor la contul din Romania, Cristian Mucichescu, seful OMD Romania, a refuzat sa dea prea multe detalii despre noul contract, Bogdan Enoiu spune ca jocurile nu au fost facute definitiv si ca situatia poate fi vazuta ca temporara. Enoiu a invatat lectia fair-play-ului - stie sa piarda, dar nu pierde nicio ocazie sa-si prinda din urma concurentul. Insista ca unul dintre obiectivele sale este recuperarea cat mai rapida a contului Vodafone, demers in care agentia sa va trebui sa fie "foarte proactiva". Reprosuri nu are de facut, pentru moment, nimanui din agentie. "Pentru cei de la OMD contul a venit din cer. Vor putea sa-si asume meritele abia atunci cand vor castiga un client in Romania si apoi vor determina alinieri internationale. Nu e vina cuiva de la noi ca s-a intamplat asta, pentru ca vorbim de o miscare la nivel global", spune Enoiu.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/media-marketing/bogdan-enoiu-unul-din-cei-mai-tari-publicitari-iese-la-atac-5505563
5505563
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.