Un milion şi numărăm în continuare. Ce planuri are Fady Chreih pentru reţeaua de sănătate Regina Maria

Autor: Georgiana Călin Postat la 31 octombrie 2016 5503 afişări

Un milion şi numărăm în continuare. Ce planuri are Fady Chreih pentru reţeaua de sănătate Regina Maria

2016 a reprezentat pentru Regina Maria „anul investiţiilor şi achiziţiilor“, declară executivul reţelei. Compania a realizat şase investiţii în 2016, care au vizat dezvoltarea în Cluj (15 milioane de euro pentru inaugurarea primului spital privat generalist din Cluj-Napoca), Bucureşti (tranzacţia Ponderas Hospital), Craiova (preluarea Centrului Medical Helios, urmată de deschiderea unui centru de imagistică, cu RMN, în valoare de un milion euro), Timişoara (preluarea centrelor medicale Dr. Grigoraş), Piteşti (unde a fost deschisă a doua policlinică din oraş, cu o investiţie de 700.000 euro) şi Târgu-Mureş (deschiderea primul Campus Medical al reţelei din oraş, cu o investiţie de 1,7 milioane de euro).

Alte 15 milioane de euro au vizat cheltuieli pentru spaţiile aflate deja în portofoliu, de pildă pentru tehnologie medicală. Îm 2015, Regina Maria a înregistrat o cifra de afaceri de 65 e milioane de euro la nivel de grup, în creştere cu 20%, faţă de 2014; ritmul este similar celui înregistrat şi în cei doi ani anteriori. Anul acesta, însă, datorită achiziţiilor efectuate, afacerile companiei vor depăşi ritmul de 20%. Chreih nu precizează care sunt investiţiile plănuite pentru anul viitor, însă spune că obiectivul este să menţină ritmul de creştere. „Ceea ce a fost important pentru noi a fost să acoperim toate centrele universitare medicale din România şi am reuşit“, ţine să precizeze Fady Chreih. Pentru anii următori, principala miză este să „convingă românii că nu trebuie să plece în străinătate pentru servicii medicale de înaltă calitate“, spune şeful Regina Maria. O altă miză, subliniază Chreih, este calitatea actului medical, iar Regina Maria îşi propune să desfăşoare programe de pregătire continuă a personalului, cât şi introducerea de noi servicii şi produse, care nu există în România. Mai spune că planurile pe termen mediu, mai precis pe un orizont de cinci ani, planurile vizează dublarea dimensiunilor companiei. Un impediment pe care îl vede în dezvoltarea companiei este reprezentat de impredictibilitatea legislativă şi fiscală sau de diversele planuri ale statului – o zonă problematică general valabilă pentru orice industrie, menţionează reprezentantul Regina Maria. În opinia sa, un lucru foarte important este nevoia unui plan coerent de pregătire a personalului medical în România. Există universităţi medicale foarte bune, „însă trebuie să facem eforturi la nivel naţional pentru a păstra talentele în ţară. Toată lumea se leagă de salariile mici, dar nu e vorba doar despre asta. Este vorba şi despre infrastructura medicală, despre tehnologie şi despre demnitatea medicului sau asistentei“, adaugă Chreih. Regina Maria are o echipă de 3.500 de oameni, iar reprezentantul companiei spune că reţeaua are „talente extraordinare“, pe care le-a atras şi păstrat graţie mediului de lucru, politicii de motivare, dar şi pentru că le pune la dispoziţie tehnologie avansată şi arii chirurgicale. „Dacă nu am fi avut infrastructura medicală de astăzi, probabil că doctorul Rahimian (n.r. -  în biroul căruia a avut loc interviul), director medical al spitalului şi unul dintre cei mai apreciaţi chirurgi pe obstretică-ginecologie din România, nu ar mai fi rămas în România pentru că nu ar mai fi avut cadru de desfăşurare a operaţiilor pe care le realizează acum. Despre asta e, toate merg mână-n mână. Da, contează salariile, dar pentru un medic pasionat contează şi demnitatea cu care este tratat“, consideră directorul Regina Maria. Pe de altă parte, el crede că în domeniul în care activează vor exista numeroase alte investiţii, mai ales că oamenii se arată din ce în ce mai interesaţi şi au aşteptări crescute, asta odată cu „apariţia spitalelor serioase din România, în urmă cu patru, cinci ani“. În urmă cu 11 ani era un singur spital generalist de mari dimensiuni în România – Euroclinic, în zona Floreasca din Bucureşti – spune Fady Chreih; acum sunt mai multe în ţară şi chiar la nivelul Capitalei a crescut numărul lor. „Cât timp oferi un lucru bun şi surprinzi pacienţii români, oamenii te vor alege“, spune directorul.

„Pentru mine este foarte important să fac ceva ce poate avea un impact relevant în viaţa oamenilor“, spune Fady Chreih. Specialist financiar de profesie, el a lucrat în sistemul bancar timp de şapte ani, până în 2010, când a fost convins de Regina Maria să schimbe domeniul în care profesa; din 2013 a preluat şi funcţia de CEO al companiei. Întrebat de ce a acceptat să-şi continue cariera în domeniul medical, spune că una dintre cele mai mari satisfacţii pe care le are este să ajute oamenii, comunitatea în care trăieşte. La o primă vedere, există mai multe asemănări între serviciile financiare şi cele medicale, chiar dacă par lucruri complet diferite. În primul rând, ambele domenii lucrează cu câteva milioane oameni şi, de asemenea, sunt necesare operaţiuni şi sisteme IT foarte bune pentru a putea gestiona tot fluxul şi trazacţiile care se desfăşoară zilnic.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.