Rolul roşiilor româneşti în afacerile retailerului german Lidl

Autor: Georgiana Călin Postat la 10 iulie 2017 2780 afişări

În vremuri de răscruce pentru micul fermier român, când legumele şi fructele tradiţionale se luptă cu produsele importate pentru supremaţia pe rafturile supermarketurilor, un soi de tomate autohtone a atras atenţia unuia dintre marii retaileri din România. Care este rolul roşiilor Buzău1600 în strategia companiei germane Lidl în România?

În anul 2016, Lidl a înregistrat o creştere a cifrei de afaceri faţă de anul precedent, ajungând la o valoare de 5,7 miliarde de lei. „Ne dorim să păstrăm acelaşi ritm şi anul acesta, iar planurile de expansiune a reţelei de magazine cu 10 locaţii noi, precum şi cele aproximativ 500 de locuri de muncă pe care estimăm că le vom genera în urma acestei extinderi sunt doar câteva din priorităţile setate pentru acest an care să ne susţină în dezvoltarea maturităţii financiare”, declară Cristina Hanganu, director de comunicare şi CSR al Lidl România

. Printre investiţiile realizate de compania cu origini germane în decursul anului trecut se numără deschiderea unui nou depozit situat în Lugoj, ce asigură distribuţia produselor în aproximativ 45 de magazine din zona de sud-vest a ţării, inaugurarea celui mai „verde” magazin din portofoliul Lidl, dar şi deschiderea unei noi linii de business prin lansarea Lidl Tour. Tot în 2016 retailerul a depăşit numărul de 200 de magazine, iar pentru anul acesta îşi propune să continue tendinţa şi să inaugureze peste 10 magazine noi în ţară. „Colegii care gestionează activitatea de expansiune analizează în mod constant oportunităţile de extindere în România”, spune reprezentantul Lidl.

Anul acesta compania a continuat investiţiile pe piaţa din România prin inaugurarea a şase magazine noi în diferite zone de interes de la nivel naţional -  Drobeta-Turnu Severin, Cluj-Napoca, Târgu-Jiu, Călăraşi, Piatra Neamţ, Piteşti. Lidl a intrat oficial pe piaţa locală în 2011, când a preluat reţeaua Plus Discount, ce număra pe atunci 107 unităţi. Compania s-a extins rapid, iar în prezent deţine 210 magazine la nivel local şi ţinteşte 300 de magazine, fără a preciza, însă, perioada de timp estimată. Printre planurile pe termen mediu ale retailerului se numără atât investiţii în inaugurarea de noi unităţi, cât şi perfecţionarea angajaţilor săi. „Investim continuu în angajaţii noştri, atât prin cursuri şi traininguri de dezvoltare personală şi profesională, cât şi şcolarizări şi programe speciale”, precizează Cristina Hanganu. 

Anul acesta Lidl plănuieşte şi să îşi mute sediul central în partea de nord a capitalei, clădirea fiind sustenabilă şi construită de Lidl într-un „parteneriat verde“ cu Skanska.

„Piaţa de retail din România a cunoscut în ultimii ani o dezvoltare notabilă şi a ajuns să reprezinte 60% din comerţul modern”, spune Cristina Hanganu. La rândul său, Lidl este unul dintre retailerii de top, care a cunoscut o creştere constantă în ultimii ani. „Prioritatea noastră este să menţinem trendul ascendent de expansiune pe piaţă, cu aproximativ 10 magazine deschise în fiecare an”, adaugă reprezentantul companiei. Conform spuselor sale, odată cu această expansiune, Lidl îşi propune şi o creştere a numărului de locuri noi de muncă. „Este evidentă creşterea interesului consumatorilor pentru produse de calitate, a căror trasabilitate este sigură, iar acest lucru se reflectă şi în alegerile de zi cu zi ale clienţilor”, ţine să precizeze Marco Giudici. De asemenea, acesta remarcă şi subliniază înclinaţia tot mai accentuată a consumatorilor pentru produsele bio, „trend din ce în ce mai prezent în contextul menţinerii unui stil de viaţă sănătos şi al atenţiei pentru caracteristicile produselor alimentare”.

De ani buni, reţelele moderne de comerţ au înţeles că pentru a spori cheltuielile consumatorilor în magazinele lor trebuie să pună pe rafturi produse care să rivalizeze cu fructele şi legumele din pieţe, iar reţeaua Metro Cash & Carry a fost primul comerciant care a dezvoltat un astfel de proiect. În supermarketurile Mega Image fructele şi legumele autohtone sunt reunite în gama Gusturi Româneşti. De câţiva ani, Carrefour a dezvoltat un program prin care fermierii români cultivă soiuri agreate – de pildă morcovi sau cartofi – special pentru aceste magazine. Mai nou, Carrefour, al doilea cel mai mare retailer din România după cifra de afaceri, şi-a înfiinţat propria cooperativă agricolă, denumită Cooperativa Agricolă Carrefour Vărăşti, care cuprinde la început 80 de familii de producători agricoli, care vor livra în jur de 5.000 tone de legume, recoltate de pe o suprafaţă de 60 de hectare.

România se află pe locul 20 din 30 de ţări în curs de dezvoltare în privinţa investiţiilor de pe piaţa de retail, într-un clasament realizat de A.T. Kearney, publicat de Ziarul Financiar. Aceeaşi sursă precizează faptul că piaţa locală de retail a urcat patru poziţii faţă de clasamentul din 2016, cu vânzări estimate la 45 miliarde dolari. În acelaşi context, doar anul trecut au fost deschise în România 237 de magazine noi, planurile anunţate pentru 2017 indicând alte peste 300 de unităţi. Pe de altă parte, peste jumătate din piaţa de retail din România este controlată de patru mari companii; mai precis, aceste companii deţin împreună 60% din întreaga piaţă. Tendinţa generală a pieţei de retail este de creştere constantă de la an la an, în acelaşi timp retailul rămânând un domeniu dinamic din punctul de vedere al forţei de muncă.

 

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.