Renault nu pleacă

Autor: Crenguta Nicolae Postat la 16 ianuarie 2012 54 afişări

Strategia Renault pentru România e să rămână aici, să-şi consolideze poziţia şi să-şi folosească eficient capacităţile de producţie, afirmă Carlos Tavares, directorul de operaţiuni al grupului Renault: nu numai că nu se pune problema ca francezii să plece, dar România e un exemplu de urmat pentru celelalte uzine ale grupului, iar locul ei în strategia grupului va rămâne foarte important.

Pentru 2012, portughezul estimează o creştere a pieţei auto mondiale uşor peste 3%, în special pe seama pieţelor emergente - "care deja sunt poziţionate în acest sens în mixul nostru de vânzări, având în vedere că 42% din livrări le facem în afara Europei Occidentale, pondere care va creşte în următorii ani la 50%" -, dar un recul în jur de 3% pentru piaţa vest-europeană. "În Europa de Vest avem de-a face cu o situaţie evident mai delicată, dar nu exclud surprize plăcute, respectiv ca scăderea pieţei să fie mai puţin marcată în raport cu previziunile iniţiale", afirmă Tavares, "în lumina experienţei a ceea ce s-a întâmplat în 2011, când piaţa a crescut într-o serie de ţări în special în ultimele luni ale anului". Dacă vânzările de maşini Renault şi Dacia au scăzut în Franţa cu 15%, în Italia, în schimb, vânzările de Dacia au crescut cu 15%, iar în Belgia cu 70%.

Estimarea directorului operaţional e o idee mai optimistă decât cea a şefului său, Carlos Ghosn, care spunea, într-un interviu dat zilele trecute la târgul auto de la Detroit, nu doar că piaţa vest-europeană va scădea cu 3% anul acesta, dar şi că şi următorii doi ani vor fi mediocri, din cauza crizei datoriilor din zona euro. Ca atare, preciza Ghosn, Renault va fi foarte prudent în privinţa investiţiilor în Vest, mai ales că reglementările de acolo fac aproape imposibil pentru producătorii auto să închidă uzinele existente atunci când ajung să aibă capacităţi de fabricaţie excedentare. Ghosn are deja experienţă cu nemulţumirea guvernului francez, în calitate de acţionar cu 15% al grupului, din cauza migrării producţiei spre Estul Europei, începând de la fabricarea modelelor Dacia la Mioveni şi terminând cu planul de anul trecut de transfer în Turcia al producţiei pentru un nou model Clio, plan care l-a făcut pe însuşi preşedintele Sarkozy să-l invite la Palatul Elysee pe şeful Renault pentru discuţii.

Dacia, al cincilea în topul brandurilor de maşini personale ale grupului şi-a confirmat poziţionarea - "o maşină atractivă, fără discount, perfect adaptată pentru <wise consumption> - consumatori care apreciază un raport just între preţ şi calitatea maşinii, uşurinţ de conducere şi durabilitate", afirmă Tavares. Pentru Duster, cel mai recent model lansat, vânzările totale au crescut cu 165,5% faţă de 2010, iar pe piaţa franceză, brandul Dacia a vândut aproape 90.000 de maşini, devenind al şaptelea în topul brandurilor de vehicule personale. Pe de altă parte, terminarea programelor de subvenţii pentru maşinile pe GPL şi "rabla" într-o serie de state şi problemele în aprovizionarea cu componente, din cauza efectelor tsunami-ului din Japonia, au dus la o scădere a cotei de piaţă a brandului cu 0,6%.

Pentru 2012, conform estimării lui Bernard Cambier, senior vicepreşedinte al grupului pentru zona Franţa, "performanţa Renault va fi ceva mai slabă în primele luni ale anului, în special pentru Dacia, dar pe ansamblu se va menţine cel puţin la nivelul din 2011, în condiţiile unei relansări a vânzărilor de Dacia în a doua parte a anului". Carlos Tavares precizează că modelele Dacia vor fi folosite în continuare drept capete de pod pentru cucerirea a noi pieţe, urmând ca pe baza lor să fie introduse şi alte produse ale grupului. Aşa a fost cazul şi până acum în Rusia sau Maroc şi probabil la fel va fi cazul şi cu alte branduri, dacă ne amintim declaraţiile de anul trecut ale unor oficiali Renault că vor folosi viitorul model al maşinii ultra-low-cost (2.500 de euro) spre a penetra segmentul maşinilor ieftine din Brazilia. Maşinuţa respectivă nu este bazată însă pe platforma Dacia.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/cover-story/renault-nu-pleaca-9149066
9149066
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.