Planurile Metro pentru următoarele decenii pe piata locala

Autor: Ioana Mihai-Andrei Postat la 09 octombrie 2017 2046 afişări

Reţeaua germană Metro Cash & Carry a marcat, de-a lungul celor 21 de ani de prezenţă locală, mai multe premiere: a fost primul comerciant străin care a intrat pe piaţa românească şi prima reţea care şi-a încheiat faza de extindere agresivă, trecând în etapa de consolidare, prima companie din comerţ care a ajuns la pragul de un miliard de euro cifră de afaceri, prima companie care a introdus mărcile private şi prima care a dezvoltat parteneriate cu fermierii români.

Planurile Metro pentru următoarele decenii pe piata locala

MAI BINE DE 20 DE ANI DE COMERŢ MODERN

ÎN DOMENIUL COMERŢULUI CU BUNURI DE LARG CONSUM, STRĂINII ŞI-AU ADJUDECAT CEA MAI CONSISTENTĂ FELIE, EXISTÂND PE TOATE SEGMENTELE – CASH & CARRY, HIPERMARKET, SUPERMARKET, DISCOUNT, PROXIMITATE – NUME INTERNAŢIONALE. MII DE MAGAZINE MODERNE AU AJUNS SĂ RULEZE APROAPE 60% DIN VOLUMUL BUNURI DN PIAŢĂ.

METRO CASH & CARRY a fost prima mare reţea internaţională care a intrat pe piaţa românească, în 1996, şi a deţinut poziţia de lider de piaţă mai bine de un deceniu.

SELGROS

este a doua reţea de cash & carry care a intrat pe piaţa românească şi operează acum 22 spaţii. Conform datelor de la Ministerul Finanţelor, reţeaua deţinută de concernul COOP din Elveţia a vânzări de 3,3 miliarde de lei (732,6 milioane de euro), cu un profit net de 25,2 milioane de lei. Reţeaua a deschis în această toamnă un magazin în format mai mic, de 4.000 mp, la Bistriţa; cu aceleaşi dimensiuni sunt şi alte două spaţii inaugurate anul trecut, în Alba Iulia şi Târgu-Mureş.

PROFI

Este primul discounter care a păşit pe piaţa autohtonă, în 2000, fiind dezvoltată de aceeaşi investitori care deţin în România reţeaua de hipermarketuri Cora; afacerea a fost preluată în 2009, într-o tranzacţie evaluată la 66 de milioane de euro, de fondul de investiţii Enterprise Investors care a operat în trecut şi reţeaua Artima, vândută ulterior către Carrefour România. Profi a terminat anul trecut cu afaceri de 3,5 miliarde de lei (780 mil. euro). În 2016, retailerul a deschis 130 de magazine, fiind campionul anului trecut la capitolul extinderilor din retail; la finalul anului avea peste 500 de spaţii şi planurile vizau deschiderea altor 200 în 2017. La finalul anului trecut lanţul de supermarketuri Profi a fost vândut de fondul de investiţii Enterprise Inverstors către un alt investitor financiar, Mid Europa Partners, în schimbul sumei de 533 mil. euro.

PENNY

Discounterul german, parte din grupul Rewe, a intrat pe piaţa locală în 2005; la acea vreme grupul german opera în România şi reţelele Selgros şi Billa, ambele vândute ulterior. Afacerile Penny Market România au marcat anul trecut un plus de 12,5% faţă de 2015, când cifra de afaceri a fost de 600 de milioane de euro. La finalul anului trecut reţeaua retailerului avea 200 de magazine, faţă de 181 de spaţii în 2015.

CARREFOUR

Reţeaua franceză le-a făcut românilor cunoştinţă cu formatul de hipermarket în 2001 şi a lansat un nou obicei de a face cumpărături, aşa cum semnalau, în urmă cu circa zece ani, companiile de cercetare de piaţă, ale căror studii arătau că mersul la cumpărături la hipermarket are o veritabilă latură de socializare, de petrecere a timpului liber. În România, grupul Carrefour are 303 de magazine dintre care 32 hipermarketuri Carrefour, 218 supermarketuri Market, 42 magazine de proximitate Express, 10 magazine de proximitate Contact şi un magazin online. Carrefour a raportat în România o cifră de afaceri netă de 1,501 miliarde de euro pentru 2016, în creştere cu 23,5% faţă de 2015.

La finalul lui 2015 Carrefour a preluat afacerile de pe plan local ale Billa, care reţea cu 85 de supermarketuri şi vânzări anuale de circa 300 de milioane de euro.

CORA

este a doua reţea de hipermarketuri care a decis să investească în România şi operează acum 11 hipermarketuri. Compania deţinută de grupul franco-belgian Louis Delhaize a încheiat 2016 cu afaceri de peste 1,7 miliarde de lei, o pierdere netă de aproape 5,9 milioane de lei şi un număr mediu de angajaţi de 4.316 persoane.

KAUFLAND

Liderul pieţei locale de retail a ajuns anul trecut la o cifră de afaceri de 9,69 de miliarde de lei (2,13 miliarde de euro), fiind astfel prima companie din domeniu care a păşit peste pragul de 2 milioarde de euro. Anul trecut, compania care operează de plan local 115 de hipermarketuri, a investit 110 milioane de euro pentru modernizarea şi extinderea reţelei. Conform datelor de la Ministerul Finanţelor, compania a avut anul trecut, în medie, 14.070 de angajaţi. Retailerul german, care a deschis primul magazin în România în 2005, a bifat la finalul lui 2014 o premieră în retail odată cu atingerea pragului de 100 de hipermarketuri pe piaţa românească, toate construite de la zero.

AUCHAN

a deschis primul magazin din România în 2005, iar acum a ajuns la o reţea de 33 de spaţii, după finalizarea tranzacţiei prin care 20 de spaţii ale Real au fost integrate de reţeaua franceză. Compania are acum peste 11.000 de angajaţi, iar cifra de afaceri din 2016 a fost de 1,1 miliarde de euro.

LIDL

Retailerul german are pe plan local o reţea de peste 200 de magazine de tip discount şi este prezent pe piaţa românească din 2010, când a preluat operaţiunile dezvoltate de Plus în România (98 de magazine) şi Bulgaria (23 de magazine) printr-o tranzacţie, evaluată la peste 200 de milioane de euro, care a vizat centrele logistice care deservesc spaţiile de vânzare, dar şi proiectele aflate în dezvoltare. Anul trecut, germanii au raportat o cifră de afaceri netă de aproape 5,57 miliarde de lei, un profit de 218 milioane de lei şi 4.265 de angajaţi.

 

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.