O lume fara criza

Postat la 23 iunie 2009 35 afişări

Economia mondiala duduie. Ungaria este cea mai mare putere economica, avand un produs intern brut dublu fata de SUA, iar Romania este din acest punct de vedere la acelasi nivel cu Marea Britanie. Nu e o gluma, se intampla in lumea virtuala eRepublik, finantata recent de un fond de investitii din Franta cu doua milioane de euro. Bani cat se poate de reali.

In esenta, eRepublik este destul de diferit de lumi precum Second Life. In primul rand, nu creeaza o fantezie, ci are toate elementele unei lumi reale - aici, de pilda, nimeni nu poate zbura. In al doilea rand, are un scop bine definit, anume lupta pentru cucerirea lumii. Iar din punct de vedere tehnic, jocurile disponibile doar prin intermediul unui browser sunt mult mai simplu de accesat. “Nu simtim nevoia lansarii unei interfete grafice tridimensionale pentru eRepublik, pentru ca exista anumite avantaje pe care cetatenii le-ar pierde”, argumenteaza Lemnaru.

O alta directie a investitiei obtinute va fi reprezentata de infrastructura tehnica si hardware. Pentru a putea fi sustinute cele 350.000 de conturi create pana acum in lumea virtuala, din care 125.000 apartin unor cetateni activi care intra in eRepublik cel putin o data la trei zile, exista 13 servere dedicate, aflate intr-un centru de date european. Second Life foloseste nu mai putin de 2.579 de servere, numarul mare fiind justificat de cantitatea de informatie grafica pe care trebuie sa o stocheze si sa o proceseze. Fiecare server raspunde de o suprafata de 6,5 hectare, ceea ce inseamna ca, presupunand ca toti cei un milion de utilizatori unici lunari ar fi conectati simultan, ar avea de procesat cam trei personaje virtuale.

Pasul urmator pentru eRepublik ar fi crearea unui al doilea rand de servere, care se vor afla cel mai probabil in SUA. eRepublik are sediul central in Dublin, este dezvoltat in Bucuresti si condus de la Madrid, iar Bonte a lansat ipoteza deschiderii unui birou in SUA in urmatoarea perioada. Din echipa de 30 de oameni ai companiei, 25 sunt in Romania, iar restul care se ocupa de activitatile de marketing sunt in Spania. Lemnaru vrea sa atraga in echipa pana la finalul acestui an cate un reprezentant din fiecare dintre cele mai puternice cinci tari din eRepublik. Acum ar fi vorba despre SUA, care are aproape 16.500 de cetateni, urmata de Ungaria, Indonezia, Romania si Marea Britanie.

In ce priveste Romania virtuala, in mai putin de un an a facut unirea cu Moldova, a cucerit intreaga Ucraina si aproape toata Ungaria si a pornit spre Asia dupa ce s-a infiltrat in conducerea Federatiei Ruse. Mai multe lupte s-au dus in Siberia intre Romania si Indonezia, tari care au fost mult timp mari puteri in eRepublik, cu numai putin peste 7.800 de cetateni si un PIB comparabil cu cel al Marii Britanii. Prin comparatie cu Spania, care este cel mai mare importator din lumea virtuala, Romania importa doar cat sa hraneasca intre 1 si 3 procente din populatie. Totusi, dominatia romaneasca in Asia a fost de scurta durata si Indonezia a recuperat teritoriile asiatice, incluzand multe regiuni chineze, pakistaneze si indiene care apartineau tarii noastre virtuale. Acum, Romania a revenit aproape de teritoriile originale. Jocul continua.


Interviu cu un fost presedinte

Acestea au fost tranzactiile

 

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/cover-story/o-lume-fara-criza-4592039
4592039
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.