Noul şef al Dacia vorbeşte în premieră despre cum va arăta maşina viitorului fabricată la Mioveni

Autor: Ioana Matei Postat la 02 martie 2014 12421 afişări

Au trecut doar două luni de la instalarea noului director general al Automobile Dacia. Nicolas Maure are însă clar conturate planurile pe termen scurt, mediu şi lung: competitivitatea cu uzina din Tanger, resuscitarea pieţei autohtone şi producţia noii generaţii de maşini reprezintă cele mai importante capitole din agenda fără spaţii libere a francezului.

În ceea ce priveşte colaborarea cu Guvernul României, a fost una dintre cheile succesului Dacia Renault, iar Maure se de-clară mulţumit de modul cum acesta a susţinut compania, prin granturi pentru fabrica din Mioveni, dar şi pentru centrul de testare din cadrul RTR din Titu. Evident, se loveşte de probleme birocratice, cum ar fi completarea manuală a documentelor la vămi.

Are o părere bună despre sistemul fiscal, mai prietenos comparativ cu cel din Franţa, „prin urmare nu avem plângeri în acest sens“. Consideră că subiectul mult discutat al autostrăzii Piteşti - Sibiu ar fi, evident, un beneficiu adiţional prin faptul că accesul spre graniţa cu Ungaria ar fi mai facil. „Estimăm că am putea economisi circa 30 de euro/maşină printr-o astfel de autostradă, vom salva câţiva pennie“, observă el. Este o sumă importantă, dar nu uriaşă. „Când vorbim despre competiţia din Maroc, distanţa este mult mai mare decât cei 30 de euro.“ Astfel, chiar dacă reprezentanţii Renault văd beneficii legate nu doar de costuri, cât şi de creşterea vitezei cu o astfel de autostradă, ea nu reprezintă o prioritate de top. „Afacerea nu va fi afectată dacă va trebui să aşteptăm doi-trei ani sau chiar mai mult, cel mai important lucru în acest moment îl reprezintă păstrarea competitivităţii şi relan-sarea pieţei auto în România, autostrada va veni mai târziu“, explică el.

Nicolas Maure nu este deranjat nici de faptul că a fost în schimb demarată construcţia autostrăzii Piteşti - Craiova, unde se află competitorul, uzinele Ford. „Avem şi noi furnizori în Craiova, prin urmare este un beneficiu şi pentru noi.“

Întrebat dacă o nouă fabrică Renault ar putea fi deschisă în viitor în România, directorul general şi-a exprimat rezervele în ce priveşte o astfel de investiţie în zona Balcani. „Depinde de piaţa din România, dacă vom face o nouă uzină, fie că e Bulgaria, Turcia sau Ucraina, va fi pentru a acoperi aceste pieţe. Dacă piaţa ar creşte, vedem un potenţial în aceste ţări“, argumentează Maure.

În prezent, compania investighează achiziţia unei companii mici din India, cu destinaţia unor pieţe precum Egipt sau Istanbul. De asemenea, Maure nu crede că niciun alt producător de maşini nu va veni în curând în România, ci se va dezvolta eventual sectorul de componente.

Educaţia este un alt domeniu în care francezul crede că există loc de îmbunătăţiri. El a observat la inginerii români că au cunoştinţe teoretice extrem de dezvoltate şi stau bine la domenii precum statistica şi comunicarea, având chiar şi o echipă de cercetare (market survey) de circa 100 de români care lucrează pentru Renault, iar compania aşteaptă în continuare angajaţi cu astfel de abilităţi.

O dezvoltare a dimensiunii practice a educaţiei este indicată, la fel cum minimizarea punctelor slabe pre-cum inconsecvenţa, păstrarea priorităţilor şi nedevierea de la linia principală sunt esenţiale. „În echipele româneşti trebuie să verifici «kindly»  ce s-a făcut şi apoi să verifici din nou.“

Media de vârstă pentru muncitorii de la uzină  este de 42 de ani, iar performanţa ar fi mai bună dacă aceştia ar fi mai tineri. Pentru a aduce noi angajaţi, o măsură precum introducerea stagiilor de practică pe partea de producţie, cu posibilitatea avan-sării în departamentele teoretice, ar fi o soluţie pentru atragerea tinerilor din şcoli şi oferă ca exemplu Spania, unde există un sistem alternativ de muncă în uzină şi cunoştinţe teoretice. „În ce priveşte gulerele albe,  avem parteneriate cu patru universi-tăţi şi vrem să continuăm în a le oferi cunoştinţe practice.“ Iar în legătură cu propria formare, Nicolas Maure nu crede că este nici un constructor, nici un om de vânzări: are experienţă pe partea de achiziţii, în sectorul business to business. „Acum, este interesant pentru mine să mă uit la partea de business to consumer şi să fiu un actor în recuperarea pieţei auto româneşti“.

În contextul declinului suferit de piaţa auto din România din 2007 încoace, Maure consideră că una dintre principalele sale înda-toriri este să lucreze cu Guvernul şi cu fiecare actor al economiei în recuperarea pieţei. „Când am plecat, piaţa era la 200.000 de maşini, anul trecut a fost de 80.000. Or, pentru  o ţară cu peste 20 de milioane de locuitori precum România, nu credem că numărul este corect. Prin urmare, trebuie să le aducem aminte oamenilor că sunt multe beneficii în a călători cu o maşină nouă decât cu una folosită care vine chiar din Germania.“

Dacă va reuşi să îi convingă pe români să îşi cumpere maşini noi ieftine şi îşi va îndeplini şi celelalte obiective din agenda de director general al Dacia Renault, Maure va putea aspira la următorul său job, care este, după cum el însuşi spune râzând: „Să îmi înlocuiesc şeful“.


Nicolas Maure este, de la 1 ianuarie 2014, noul director general al Dacia şi Renault România şi director industrial al Ren-ault pentru regiunea Euromed - Africa. De meserie inginer, absolvent al École Centrale de Paris (ECP) şi titular al unui MBA la Institut Européen d’Administration des Affaires (INSEAD), Maure şi-a început cariera într-un domeniu diferit formării sale: consultanţa. În 1985, s-a angajat în cadrul companiei americane de consultanţă Boston Consulting Group, unde a lucrat timp de doi ani.

Cariera sa în industria auto a început prin angajarea la companiile franceze producătoare de com-ponente auto Valeo (1988-1993) şi  Faurecia (1993-2000), unde a lucrat în departamentele de strategie şi achiziţii. În anul 2000, şi-a început activitatea la Renault ca director cumpărări piese şi accesorii, devenind apoi director plan calitate şi di-rector general al Société de Transmissions Automatiques.

În septembrie 2006, Nicolas Maure are primul contact cu România, ocupând funcţia de director al Uzinei Mecanice Dacia, poziţie  pe care o are până în august 2008. „În acel mo-ment, ne aflam la jumătatea drumului de reconstruire a Uzinei Dacia“, îşi aminteşte Maure. Era o perioadă de transfor-mare, nu doar a uzinei, ci şi a oamenilor. Acum nu doar clădirile sunt noi, ci şi modalitatea de producţie a maşinilor şi transmisiilor este diferită“, adaugă el. 

Ascensiunea lui Nicolas Maure în cadrul grupului Renault continuă cu numirea lui ca vicepreşedinte pentru mecanică al Renault-Nissan Purchasing Organization şi director performanţă fabricaţie Renault, o perioadă în care avea două birouri, la Tokio şi Paris. „Am vizitat Japonia de 50 de ori în cinci ani, ceea ce este destul de obositor“, îşi aminteşte noul director general al Dacia Renault. Anul acesta. Nicolas Maure s-a întors în România, preluând operaţiunile de aproximativ trei miliarde de euro ale Dacia Renault, dar coordonează şi producţia de la cele două uzine din Maroc şi cea nouă din Algeria, în calitate de director industrial al Renault pentru regiunea Euromed - Africa. 

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/cover-story/noul-sef-al-dacia-vorbeste-in-premiera-despre-cum-va-arata-masina-viitorului-fabricata-la-mioveni-12181000
12181000
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.