Efectul admiraţiei în afaceri. Ei sunt cei mai admiraţi CEO din România în 2017

Autor: Ioana Mihai-Andrei, Ioana Matei, Florin Casota, Bogdan Angheluţă, Georgiana Călin Postat la 23 octombrie 2017 10577 afişări

MARIAN ALECSIU, F64

Care este greşeala pe care observaţi că alţi lideri din România o fac cel mai frecvent?

Antreprenorii români au evoluat mult faţă de acum 10-20 ani. Evident că sunt încă multe aspecte pe care le-ar putea corecta sau măcar analiza pentru a vedea ce anume pot face diferit pentru a obţine altfel de rezultate, însă din experienţă proprie, consider că incapacitatea de a manifesta transfer de încredere către echipă este una dintre cele mai mai provocări. Ca om de afaceri, este nevoie să angajezi oameni mai buni decât tine în cele mai multe din activităţile / procesele specifice din cadrul companiei, iar după ce i-ai angajat, să ai capacitatea să îi laşi să îşi facă munca, fără să intervii în proces, ştirbindu-le autoritatea. Iar acest aspect consider că are rădăcini în altă parte, mai exact în nivelul de evoluţie a fiecărui proprietar de afacere, în mindsetul care este nevoie să fie unul antreprenorial, nu unul de angajat în propria afacere.

DRAGOŞ SÎRBU, FLANCO

Care este greşeala pe care observaţi că alţi lideri din România o fac cel mai frecvent?

Încrederea prea mare în propriile competenţe, credinţa că sunt infailibili.

Ce faceţi ca să vă asiguraţi că evoluaţi în continuare ca lider?

Citesc foarte mult, mă consult zilnic, ba chiar de mai multe ori pe zi cu colegii mei - şi aici nu mă refer doar la cei din echipa de management, discut cu parteneri şi consultanţi externi, încerc să schimb idei cu cât mai mulţi oameni din cât mai multe poziţii şi domenii ca să pot să-mi formez propriile idei şi să-mi extrag propriile concluzii relevante pentru compania pe care o conduc.

PHILIPP HAGENBURGER, MERCEDES-BENZ ROMÂNIA

Care este greşeala pe care observaţi că alţi lideri din România o fac cel mai frecvent?

Dacă ar trebui să numesc o greşeală, aceea ar fi micromanagementul. Prin acesta, liderul exprimă o lipsă de încredere în faţa echipei sale şi în acelaşi timp reduce nivelul de responsabilizare a angajaţilor şi motivarea sau creativitatea lor.

FLORENTINA TAUDOR, RENANIA

Cât de mult şi de ce contează reputaţia unui manager în business?

Cea mai bună formă de construcţie a reputaţiei e să-şi facă treaba exemplar. Este şi singura, de altfel, care îl poate ajuta, pe termen lung, să-şi menţină poziţionarea de performer. Din această perspectivă, reputaţia contează mult. Celelalte elemente – să fii vorbit de bine cand nu eşti prezent sau să-ţi construieşti o imagine dezirabilă pentru angajatori de top ori head hunteri – devin irelevante dacă esenţa ta e deficitară. Aşadar, reputaţia contează mult dacă e în directă legătură cu munca bine făcută. Dacă e doar ambalaj, se întâmplă ca în povestea cu „minciuna are picioare scurte”.

BRENT VALMAR, PORSCHE ROMANIA

Care este cea mai importantă calitate a unui lider?

Autenticitatea îmbinată cu expertiza profesională, care este un bun de mare preţ, atât pentru lideri cât şi pentru cei pe care aceştia îi formează, de-a lungul timpului.

Care este greşeala pe care observaţi că alţi lideri din România o fac cel mai frecvent?

Cred că una dintre cele mai importante erori pe care liderii le fac în zilelele noastre este să nu înţeleagă la timp cât de repede se schimbă lumea şi că, pentru a ţine pasul cu aceste schimbări, este nevoie de inovaţie. Pentru asta liderul trebuie să genereze şi să întreţină o mentalitate inovatoare în cadrul companiei – iar aceasta înseamnă pasiune pentru dezvoltare şi toleranţă pentru erori.

COSMIN VLADIMIRESCU, MASTERCARD ROMÂNIA

Cât de mult şi de ce contează reputaţia unui manager în business?

Aşa cum ne arată toate studiile, reputaţia unui manager sau CEO e un driver esenţial pentru reputaţia companiei. Mai mult decât atât, reputaţia CEO-ului influenţează atât valoarea de piaţă a companiei, cât şi ceva mult mai concret şi mai uşor cuantificabil, anume bottom line-ul acesteia. Crizele de imagine care au avut ca actori principali CEO ai companiilor au arătat cel mai bine cât de strânsă este această legătură, într-o lume permanent conectată la varii surse de informaţii, în care acţiunile individuale sunt amplificate de social media. 

Consecinţele crizelor de imagine ale unor persoane aflate la vârful organizaţiilor, atunci când aceste evenimente au fost greşit gestionate, s-au reflectat în mod direct în scăderea imediată sau pe termen mediu a acţiunilor companiilor. Putem găsi multe astfel de exemple în trecutul recent, atât la nivel regional, cât şi internaţional. În consecinţă, deşi valabil dintotdeauna, astăzi cu atât mai mult reputaţia unui manager este vitală pentru succesul businessului pe care îl conduce, indiferent de domeniul de activitate din care face parte.

LAVINIA IVAS, DOUGLAS

Cât de mult şi de ce contează reputaţia unui manager în business?

Buna reputaţie nu trebuie să fie un scop în sine. Abraham Lincoln spunea: „Character is like a tree and reputation like a shadow. The shadow is what we think of it; the tree is the real thing.” (Caracterul este ca un copac şi reputaţia este ca o umbră. Umbra este ceea ce credem noi despre ea; lucrul real este copacul). Ceea ce defineşte un om este caracterul său, cum acţionează, ce spune, ce gândeşte. După ani de activitate câştigi şi o reputaţie, iar buna reputaţie a unui manager este importantă pentru construirea unei cariere solide şi de succes pe termen lung.

VASSILIS STAVROU, MEGA IMAGE

Ce comportament aţi observat că are tendinţa de a deraia un parcurs profesional ascendent?

Pe măsură ce creşti profesional, este necesar să faci nişte schimbări importante. Spre exemplu, să faci schimbarea mentală de la ţel spre scop, de la ierarhii la networking sau de la a deţine controlul la a delega. De asemenea, este important să faci trecerea de la ideea de a planifica la a experimenta tu însuţi şi, nu în ultimul rând, trebuie lăsată la o parte zona privată şi să devii o persoană transparentă.

DAN MUNTEAN, DOMENIUL MUNTEAN

Care este greşeala pe care observaţi că alţi lideri din România o fac cel mai frecvent?

Lipsa empatiei, lipsa umorului, autosuficienţa, credinţa că le ştie pe toate, autoritatea excesivă... acestea sunt lucruri care transformă liderul într-un simplu „boss” sau „antreprenor”. Vă asigur însă că aceste lucruri nu se prezente într-o proporţie mai mare în România decât în alte părţi.

JAAK MIKKEL, COCA-COLA HBC ROMÂNIA

Cât de mult şi de ce contează reputaţia unui manager în afaceri?

Liderii din companii şi persoanele aflate în poziţii de CEO sunt mai expuşi ca niciodată, acum, în era social media. Performanţa lor în afaceri este fie apreciată, fie criticată, însă totodată comportamentul lor, modul în care aceştia comunică, valorile pe care le împărtăşesc, consecvenţa angajamentului lor, precum şi modul în care se raportează la angajaţi, toate acestea se află sub lupă. Cum CEO-ul este responsabil, printre altele, de stabilirea strategiei şi a viziunii companiei, ideal ar fi ca el sau ea să aibă o bună reputaţie, asigurând acţionarii şi investitorii că organizaţia se află pe mâini bune. Un CEO este mai mult decât omul care ghidează compania din spatele scenei. Şi este firesc să fie aşa, pentru că cei care au acest rol reprezintă organizaţia pe care o conduc, ei sunt cei care sprijină construirea culturii organizaţionale. Nu cred că există altă cale - liderii trebuie să aibă grijă de reputaţia lor, deoarece aceasta va avea un impact direct asupra poziţionării şi imaginii companiei. Oamenilor le pasă de acest lucru, de fapt, ei sunt cei care monitorizează companiile şi liderii acestora.

În ce măsură este importantă reputaţia unui CEO?

Diverse cercetări plasează impactul CEO-ului asupra valorii companiei pe care o conduc între 10 şi 48%, ceea ce reprezintă deopotrivă o responsabilitate enormă şi o oportunitate foarte mare.

FADY CHREIH, REGINA MARIA

Care este greşeala pe care observaţi că alţi lideri din România o fac cel mai frecvent?

O greşeală frecventă pe care am observat-o este lipsa de conectare la realitatea momentului. Sunt mulţi lideri care ignoră contextul de business în care joacă. Ce a funcţionat acum 10 ani în România nu mai este, neaparărat, un model pentru prezent sau viitor. Piaţa autohtonă este mult mai dinamică decât în alte ţări, iar un manager bun trebuie să fie în pas cu schimbările şi chiar să le anticipeze.

De asemenea, liderul trebuie să îşi adapteze agenda în funcţie de etapa de dezvoltare a businessului pe care îl conduce. La început e despre cum să pui afacerea pe roate, apoi e despre cum ajuţi oamenii din companie să rămână motivaţi, să rămână competitivi.

MARIANA GHEORGHE, OMV PETROM

Care este cea mai importantă calitate a unui lider?

Cred foarte mult în puterea exemplului pe care un lider îl oferă oamenilor din jur. Un lider are abilitatea de a face diferenţa, de a schimba lucrurile în bine, atât la nivel de business, cât şi la nivelul comunităţii. Liderii puternici sunt vizionari şi buni strategi şi pun în centrul eforturilor oamenii şi organizaţia, precum şi managementul stakeholderilor. Pentru a avea succes în toate acestea, liderul trebuie să fie consistent cu viziunea, strategia şi valorile companiei, nu numai la nivel declarativ, ci să le trăiască în viaţa de zi cu zi – „walk the talk”. Calităţile unui lider se văd cel mai bine în oamenii din jurul lui. Un lider adevărat va fi înconjurat de oameni care muncesc cu pasiune şi performează. Are capacitatea de a mobiliza oamenii, îi inspiră şi reuşeşte să scoată la lumină ce e mai bun în cei din jur, prin dezvoltarea echipelor şi a indivizilor.

NICOLETA EFTIMIU, COCA-COLA ROMÂNIA ŞI MOLDOVA

Ce comportament aţi observat că are tendinţa de a deraia un parcurs profesional ascendent?

Un profesionist trece de-a lungul carierei şi prin momente mai puţin bune. Când faci mult timp acelaşi lucru, cel mai probabil vei simţi uzura. Următorul pas este plafonarea şi, deci, lipsa de performanţă. Poţi găsi în interiorul tău resursele necesare care să te mobilizeze, însă sunt la fel de importante şi mecanismele companiei în care activezi. La extrema cealaltă stau orgoliul şi aroganţa, un alt fel de plafonare, la fel de periculoase pentru cariera şi dezvoltarea unui profesionist. Indiferent de domeniul în care activezi şi funcţia pe care o ai, o doză de umilinţă şi deschiderea pentru nou îţi pot asigura poziţia de top pentru o perioadă lungă.

OVIDIU BULUC, FARMEXIM

Ce comportament aţi observat că are tendinţa de a deraia un parcurs profesional ascendent?

Lipsa de empatie. Un manager bun, care îşi cunoaşte echipa, poate identifica metodele cele mai eficiente de motivare pentru atingerea performanţei. Flexibilitatea şi modul în care empatizezi cu membrii echipei, pentru a le înţelege nevoile, calităţile, defectele şi abilităţile pe care trebuie să şi le perfecţioneze, dinamica echipelor trebuie să fie aspectele importante după care ghidezi implementarea oricărui proiect.

Care este greşeala pe care observaţi că alţi lideri din România o fac cel mai frecvent?

Unii manageri aleg să îşi risipească eforturile în prea multe direcţii. Ocupându-se de mai multe businessuri în paralel, îşi pierd concentrarea asupra domeniului principal de activitate şi nu ajung să dezvolte la adevăratul potenţial niciuna dintre direcţiile alese.

 

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.