Cum vede şeful Orange România viitorul în comunicare

Autor: Crenguta Nicolae Postat la 08 aprilie 2012 280 afişări

"In zece ani vor fi servicii care ne vor permite nu numai noua ca persoane sa ne conectam, ci si dispozitivelor sa comunice intre ele. Azi avem carduri SIM pentru GPS, maine poate pentru masina ori ceasul de la mana" - Jean-François Fallacher, CEO al Orange România

Reţelele 4G/LTE reprezintă în sine o revoluţie, urmând celor două mari valuri tehnologice de până acum ale comunicaţiilor mobile, cu epoca 2G/GSM şi epoca 3G. Dar nu înseamnă că istoria se va opri la ele. Sau că furnizorii de servicii telecom vor fi eliminaţi de pe piaţă de furnizorii de conţinut, de aplicaţii ori de reţelele sociale. "Pe măsură ce tot mai multă informaţie din jurul nostru intră în sfera digitală, lumea computerelor, media, lumea telecom devin mai apropiate între ele şi ajung într-o relaţie de <coopetition> (competiţie inseparabilă de colaborare).

Lumea devine mai complexă, avem nevoie unii de alţii; în unele contexte suntem parteneri, în altele suntem concurenţi", descrie Jean-François Fallacher perspectiva din care se uită la viitor. "Facebook nu există fără reţelele noastre; la fel, fără Facebook, noi am avea mai puţin trafic." Iar pentru un operator telecom, ca Orange, soluţia nu este să combată concurenţa din partea aplicaţiilor care concurează serviciile de voce sau SMS devenind la rândul său producător de conţinut. "Nu este rolul nostru să fim creatori de conţinut. Dar putem avea parteneriate cu producătorii de conţinut pentru activitatea de distribuţie, pentru cross-business. Putem găsi un nou model de taxare, de pildă, a serviciilor de videosharing care folosesc intensiv reţelele noastre. Există, de asemenea, în continuare loc de creştere în businessul cu tablete şi smartphone-uri."

Interacţiunea dintre jucătorii "coopetitivi" va duce, în cele din urmă, la găsirea unui echilibru în modelul de business, în care toată lumea îşi va avea locul. Iar dacă e să descrie cum vede lucrurile peste zece ani, şeful Orange România crede că dispozitivele electronice inteligente vor putea face mult mai mult pentru indivizi şi pentru companii decât pot face acum. "Vor apărea servicii care ne vor permite nu numai nouă ca persoane să ne conectăm, ci şi dispozitivelor să comunice între ele. Azi putem folosi carduri SIM pentru GPS, mâine o să le putem folosi poate pentru maşină ori pentru ceasul de la mână. Şi tot mai multe dintre obiectele care ne înconjoară vor fi conectate: mese, scaune", afirmă Jean-François Fallacher, completând în glumă: "sper că nu şi creierele noastre!". Pentru că, adaugă el, "nu suntem într-un film SF, dar într-adevăr putem avea o dezbatere filozofică despre viitorul comunicării, încotro se îndreaptă societatea pe termen lung şi cum ne vom putea proteja intimitatea în faţa noilor tehnologii".

În 2011, Jean-François Fallacher era la primul său contact cu o ţară unde nu mai fusese până atunci, dar pe care avea s-o găsească drept foarte asemănătoare din punct de vedere cultural cu Franţa, inclusiv prin prisma modului de comunicare în relaţiile ierarhice. "Pot să fac comparaţia cu experienţa mea din Olanda, o ţară unde oamenii sunt mult mai direcţi decât în ţările latine. Înveţi să accepţi să ţi se spună în faţa a 20 de oameni că greşeşti şi că sunt oameni care nu sunt de acord cu tine. Dar aşa înţelegi valoarea unui feedback, înveţi că a construi o echipă înseamnă să înveţi să asculţi şi să ai de-a face şi cu oameni care te contrazic", spune francezul, care recomandă tuturor un astfel de stil de conducere.

Ca program de lucru în Orange România, afirmă că nicio zi nu seamănă cu alta sau o lună cu alta "şi de fapt asta e frumuseţea în munca asta". A fost în Bacău, Iaşi, Braşov, Timişoara, Cluj, încearcă să se menţină la curent cu ce se întâmplă, să cunoască specificul local şi clienţii, iar concluzia lui e că, în raport cu Franţa sau alte ţări vestice, "lucrurile sunt în fierbere în România, se întâmplă o mulţime de lucruri într-un timp foarte scurt", iar senzaţia de "foame de nou" pe care o vede aici îl impresionează.

Aşa încât are temei să prevadă că, peste zece ani, România va arăta foarte diferit (în bine) faţă de momentul de faţă, inclusiv cu investiţii în infrastructură ce vor schimba faţa oraşelor. Are numai cuvinte de laudă pentru români şi pentru angajaţii din Orange România şi insistă că nu o spune doar ca să-şi flateze auditoriul. "Am oameni grozavi în jurul meu, extrem de motivaţi, extrem de bine pregătiţi profesional, la înălţimea oricăror altora din companii similare. Nivelul colegilor din România este fantastic. Iar astfel de oameni sunt în toate eşaloanele companiei; doar intraţi într-un magazin sau vorbiţi cu cei de la servicii pentru clienţi!"

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/cover-story/cum-vede-seful-orange-romania-viitorul-in-comunicare-9488380
9488380
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.