Culisele celei mai mari tranzactii din online
Radu Apostolescu, Bogdan Vlad si Dan Teodorescu, fondatorii eMag, vor avea cateva milioane de euro in plus in conturi, dupa ce au vandut 51% din cel mai mare magazin online din Romania catre o companie aflata de partea cealalta a baricadei - distributia de produse IT. In aceasta perioada economica tulbure, sa fie vanzarea raspunsul tuturor problemelor cu care se confrunta cei mai multi dintre retailerii IT?
In schimb, in zona de retail si distributie IT, optimismul pare sa fi disparut, in conditiile in care aproape nimeni nu mai indrazneste sa se gandeasca la cresteri si se rezuma sa spere la o stagnare fata de 2008. Anul trecut s-a incheiat destul de prost pentru majoritatea distribuitorilor IT, care se confrunta cu aproximativ aceleasi probleme ca si retailerii IT, fie ei traditionali sau pe internet: volatilitatea cursului valutar, viteza redusa de rotatie a stocurilor, scaderea consumului si lipsa finantarilor. “Cred ca deja nu se mai poate pune problema incetinirii ritmului de crestere pentru 2009. Piata va fi in scadere, chiar foarte mare, probabil in jurul a 30%”, spunea recent Iulian Stanciu.
Pe de-o parte, comercianti precum K Tech Ultra Pro sau Depozitul de Calculatoare se scalda in ape tulburi, vazandu-se nevoiti sa inchida din magazine sau sa reduca suprafata spatiilor existente si sa optimizeze cat de mult pot operatiunile, in incercarea de a depasi problemele legate de stocurile foarte mari si de a evita sa ajunga in incapacitatea de a plati datoriile fata de furnizori.