Cheltuim anual 70 de milioane de euro pe operaţii estetice. Sânii sunt obsesia numărul unu

Autor: Razvan Muresan Postat la 17 noiembrie 2013 3929 afişări

Piaţa de chirurgie estetică are o valoare de 70 de milioane de euro, generată de 200 de doctori şi de aproape 100.000 de intervenţii pe an. Se pot însă măsura în bani efectele frumuseţii?

În România, dintre zece paciente care trec pragul cabinetului unui medic estetician, şapte îşi doresc o mărire a sânilor. Chirurgii chestionaţi de Business Magazin observă că există unele percepţii eronate la adresa celor care optează pentru servicii de înfrumuseţare cu bisturiul. „Se crede despre doamnele care îşi fac intervenţii că ar fi demimonde şi că scopul operaţiilor este să acceadă în noi cercuri culturale sau financiare, lucru adevărat, dar nu complet adevărat„, spune medicul Silvia Stănculescu, specialist în chirurgie plastică al spitalului Medicover. 

Aşadar, unele dintre persoanele care apelează la intervenţiile de mărire a sânilor vor să înceapă ulterior „vânătoarea„, restul fiind reprezentat de femeile care au ajuns la un anumit nivel al cari-e-rei care să le permită să eli-mine complexele acumulate încă din tinereţe - „aici e şi cazul celor care apelează la reducţie mamară, pentru că operaţiile la sân nu înseamnă numai mărire„. „Cele două tipologii reflectă cu acurateţe tiparul femeii: femeia care reuşeşte pe cont propriu şi apoi vrea să se perfecţioneze şi cea care îşi dă seama că nu poate progresa singură şi are nevoie de un bărbat în care să găsească un sprijin„, adaugă psihologul Violeta Rotărescu.

Medicul Adina Alberts Cataramă admite că această specialitate medicală este supusă unei „tabloidizări extreme„ şi menţionează că „dacă cineva îşi imaginează că avem drept clientelă o armată de femei plictisite de atât bine şi care nu mai ştiu cum să toace banii soţilor, se înşală amarnic„. Femeia care ajunge în cabinetul chirurgului plastic are între 25 şi 45 de ani, lucrează, are studii medii sau superioare, frecventează cercuri în care şi alte persoane şi-au făcut intervenţii şi are un venit lunar de 700 - 2.000 de euro. Decizia nu se ia pe moment, ci după câteva săptămâni de discuţii cu mai mulţi medici şi de evaluare a preţurilor din piaţă. Dincolo de preţ, brandul chirurgului joacă un rol important, criteriile de selecţie fiind adesea apariţiile în presa mondenă şi asocierea cu persoane publice şi nu realizările de pe plan profesional.  - „cine a operat-o pe Bianca (Drăguşanu - n.r.) fiind un criteriu de selecţie pentru o parte din piaţă„, precizează Silvia Stănculescu.

Mulţi dintre jucătorii din piaţă acceptă şi plata în rate pentru astfel de servicii, iar „o intervenţie de 3.000 de euro devine astfel mai accesibilă pentru cei care nu şi-ar permite să plătească întreaga sumă deodată„, spune Silvia Stănculescu, admiţând că operaţiile de chirugie sunt percepute în România ca fiind costisitoare şi accesibile doar persoanelor cu venituri mari şi suficient timp liber. Drept urmare, bătălia pentru pacienţi se dă mai ales la capitolul preţ, deşi „ar trebui să fie ultimul loc în care ar trebui să se economisească„. Bugetul alocat unei intervenţii variază între 150 de euro, pentru clasica injecţie cu botox sau acid hialuronic, şi ajunge la 15.000 pentru transformări care includ mai multe părţi ale corpului.

Media se situează la 3.000 de euro, dat fiind că mărirea sânilor reprezintă o pondere semnificativă din piaţă, cu preţuri ce variază între 2.500 şi 4.000 de euro.

„Chirurgia estetică a devenit în România un fenomen normal, ca în toată lumea civilizată„, spune şi doctorul Radu Ionescu, coordonatorul Centrului de Chirurgie Oncoplastică al MedLife. Dacă până acum cinci ani clinicile de chirurgie estetică erau deţinute în majoritate de chirurgii cu nume consacrate în România, explozia lanţurilor de clinici private a dus la o concurenţă crescută în piaţă. O cercetare a International Society of Aesthetic Plastic Surgeons plasează SUA pe primul loc în clasamentul ţărilor în care se fac cele mai multe operaţii estetice, cu peste 3 milioane de intervenţii pe an, fiind urmată de Brazilia (1,44 de milioane), China (1,05 mili-oane), Japonia (peste 952.000) şi Mexic (peste 794.000).

Dacă raportăm numărul de proceduri la mia de locuitori, în top se află Coreea de Sud, Grecia şi Italia, urmate de SUA, Columbia, Taiwan şi Japonia. România se află în acest clasament pe poziţia a 17-a, depăşind Arabia Saudită, Turcia, Marea Britanie, Argentina, Thailanda, Rusia, China şi India. Într-un alt clasament, efectuat de Asociaţia Internaţională a Chirurgilor Plastici, România se află pe locul 25 în topul ţărilor unde se fac cele mai multe operaţii estetice, însă pe locul 17 după numărul acestor intervenţii la mia de locuitori. 

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/cover-story/cheltuim-anual-70-de-milioane-de-euro-pe-operatii-estetice-sanii-sunt-obsesia-numarul-unu-11691274
11691274
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.