12 ani cu Business Magazin. Oamenii pe care am mizat

Autor: Ioana Matei Postat la 14 octombrie 2016 210 afişări

12 ani cu Business Magazin. Oamenii pe care am mizat

DRAGOŞ PETRESCU apărea pe coperta Business Magazin din 2010, într-un material titrat „Regele Centrului Vechi“, în care povestea cum a decis să încerce antreprenoriatul şi să deschidă singur un restaurant. Dragoş Petrescu a luat pulsul pieţei ospitalităţii ca store manager la McDonald’s în programul de aplicare pentru franciză, iar în 1999, împreună cu Cătălin Mahu, a pus bazele lanţului de restaurante La Mama. Petrescu şi-a continuat formarea profesională în Franţa, la Toulouse, unde a absolvit cursuri de management al întreprinderii, a continuat la Chicago, cu un Advanced Operations Course, şi mai apoi a absolvit un Executive MBA la Asebuss în 2005. În 2015 controla o reţea cu mai multe restaurante care au  depăşit pragul de 100 de milioane de lei cifră de afaceri, potrivit celor mai recente informaţii. Dragoş Petrescu a dezvoltat cel mai important brand local pe piaţa de restaurante începând cu 2004, când a deschis primul restaurant City Grill. În prezent, de numele lui se leagă, în afară de City Grill, mărci precum Trattoria Buongiorno, City Cafe, Hanu’ Berarilor şi Caru’ cu Bere.

Business Magazin l-a prezentat în 2006 pe BOGDAN PUTINICĂ, un tânăr antreprenor care ajunsese în atenţia Adecco. Zece ani mai târziu, în paginile recente ale revistei, jurnaliştii Business Magazin îi iau un interviu în care vorbeşte despre expansiunea în România din poziţia sa globală, de vicepreşedinte al grupului suedez Enea. Dintr-un licean care visa să aibă bani pentru un computer, Bogdan Putinică a ajuns să câştige 2.500 de dolari lunar la 23 de ani. Cu 14 ani în urmă, la o masă de la McDonald’s Unirii, făcea planurile pentru businessul propriu. În 2006 îşi vindea firma pentru câteva milioane de euro către Adecco, o companie elveţiană poziţionată pe locul 265 în Top Fortune Global Index 500. Putinică a intrat în afaceri la 23 de ani, în 2000, când a înfiinţat IP Devel, o firmă de servicii software alături de un asociat. Compania a crescut, iar în 2006 Adecco, gigantul elveţian, a cumpărat pachetul de control (76%); doi ani mai târziu, compania a fost achiziţionată de Enea, într-o tranzacţie evaluată la 6-7 milioane de euro. De 16 ani compania funcţiona cu un singur birou în România, dar 2016 a adus nu unul, ci două noi centre. „Este vorba despre o dezvoltare a companiei care nu mai putea fi executată într-o singură piaţă (Bucureşti) din punctul de vedere al resurselor de muncă“, argumentează Bogdan Putinică. Hubul principal al companiei este subsidiara din România, unde lucrează în jur de 300 de oameni, iar veniturile locale ale companiei au crescut la 41 de milioane de lei în 2015, faţă de 39,6 în 2014, potrivit datelor Ministerului de Finanţe.

Tot în 2006 vi-l prezentam pe VLADIMIR STERESCU, fondatorul celei mai mari companii de call center din România. Între timp şi-a vândut businessul către o companie americană, iar acum este directorul general al acesteia. A fondat EasyCall şi a marcat un punct preţios pentru români în meciul confuziilor dintre Budapesta şi Bucureşti. Atunci când l-a sunat pentru prima oară pe Sterescu, Phil Friedman, preşedintele companiei americane Computer Generated Solutions (CGS), l-a anunţat că vine la Budapesta şi că ar vrea să viziteze şi EasyCall. Era într-unul din weekendurile lunii iunie, iar Sterescu nu ştia nici ce este Computer Generated Solutions şi nici cine este Friedman. Politicos, l-a informat pe american de poziţionarea geografică a companiei sale, dar a avut şi un impuls, despre care acum spune că nu-i este caracteristic, de a-i explica şefului CGS cine este şi ce face EasyCall. Friedman a părut oarecum dezamăgit că a nimerit mai la est de Budapesta, dar i-a dat totuşi românului adresa de mail, pentru a primi o prezentare completă a EasyCall. „Cred că în acest caz Bucureştiul a bătut Budapesta“, spunea zâmbind Sterescu şase luni mai târziu. Aceasta pentru că EasyCall, furnizor de servicii de tip callcenter, a fost preluat de către CGS, într-o tranzacţie a cărei valoare nu a fost făcută publică. CGS (Computer Generated Solutions) este în prezent cel mai mare furnizor de soluţii de outsourcing prezent pe piaţa din România îşi continuă extinderea în România – cele mai recente informaţii vorbesc despre o a şasea reprezentare, în Miercurea  Ciuc, după Bucureşti, Braşov, Sibiu, Târgu-Jiu şi Galaţi. În 2015, CGS a încheiat cu o cifră de afaceri de 190,6 milioane de lei, în creştere cu 38% faţă de anul anterior şi cu un profit net de aproape 50 de milioane de lei, cu 77% peste nivelul din 2014, arată datele raportate de companie în bilanţul de la Finanţe.

CĂTĂLIN OLTEANU conducea filiala din România a UMT Consulting Group când a dezvoltat, împreună cu echipa lui UMT Portfolio Manager, suita de aplicaţii care l-a pus la masa discuţiilor cu Microsoft. A vândut, apoi a plecat în Statele Unite cu familia, a integrat aplicaţiile în cadrul Microsoft, iar acum conduce UMT360, companie care digitalizează tot ce înseamnă planificarea şi controlul investiţiilor. UMT360 a fost de două ori numită Gartner Cool Vendor in Project Portfolio Management (PPM), a fost poziţionată tot de Gartner în categoria companiilor vizionare şi a fost numită inclusiv în 2014 Microsoft PPM Partner of the Year. Business Magazin scria în 2006: „Cătălin Olteanu este cel ce a deschis seria softiştilor români de succes ai anului. La 28 de ani a dezvoltat un soft care a trezit interesul Microsoft. Interes atât de puternic, încât compania lui Bill Gates a cumpărat firma pentru care lucra Olteanu, UMT din New York, dar nu pentru faptul că era americană, ci pentru filiala din România. Filială care, sub coordonarea lui Olteanu, a dezvoltat un software foarte apreciat de companiile cu mulţi bani şi cu prea multe idei de afaceri: software pentru managementul portofoliului de proiecte. Valoarea tranzacţiei dintre UMT şi Microsoft nu a fost făcută publică, dar este foarte probabil să se ridice la o sumă apreciabilă – zeci de milioane de dolari“.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.