Club BM: Oamenii de marketing primesc o mână de ajutor de la tehnologie pentru a cheltui eficient bugetele

Autor: Razvan Muresan Postat la 12 ianuarie 2015 415 afişări

Metodele tradiţionale de marketing şi vânzări, practicate deja de ani buni în România, sunt treptat completate, uneori chiar înlocuite, de inovaţiile aduse de tehnologie şi de noile canale prin care companiile pot comunica. Iar rezultatele palpabile nu întârzie să apară. Invitaţii celui mai recent Club Business Magazin au discutat despre felul în care cifrele raportate anual pot fi îmbunătăţite folosind noi tehnologii şi banii pierduţi ca urmare a folosirii ineficiente a bugetelor.

Dan Puzdreac, Bitdefender: Lucrez de opt ani în e-mail marketing. Ideea de bază a ceea ce facem noi se clasifică, ca să dau un exemplu concret, prin marketing făcut fie ca un pescar sau ca un fermier. Când spun pescar, mă refer atât la cei care folosesc una sau mai multe undiţe, cât şi la cei care pescuiesc cu plasă şi ar fi în stare să cureţe oceanele de peşte. În cazul fermierului, partea de tehnologie de la o fermă poate evolua de la cel care încă foloseşte sapa la cazuri în care combina este folosită în mod curent pentru agricultură. Din punctul de vedere al tehnologiei, înclin să mergem pe stilul combinei. Una dintre soluţiile Oracle, Automation B2C Responsys, vine cu e-mail content. Acesta poate fi folosit de exemplu de către oricine are un site de comerţ electronic pentru că este vorba despre conţinut care se află într-o bază de date a site-ului şi nu se regăseşte sub nicio formă într-un mail, iar dacă ajunge, se întâmplă într-o formă foarte simplistă. Există soluţii care fac asta în timp real: dacă am o bază de date cu 20.000 de produse şi vreau să le promovez în mod diferit pentru fiecare client în parte, o pot face. Nu este vorba numai de partea de content, ci şi de ceea ce fac cu el după accea. Îl arunc în piaţă, dar răspunsul primit trebuie monitorizat pentru fiecare tip de conţinut trimis în piaţă. În cazul Bitdefender, în momentul în care am trecut de la vechiul provider la noua soluţie am sesizat schimbări importante. Am crescut indicatorii de conversie, iar comportamentul celui care interacţionează cu soluţiile noastre s-a schimbat. Noiembrie 2014 a fost cea mai bună lună, iar din punctul de vedere al veniturilor am înregistrat creşteri de la un an la altul. Când vorbim de user data şi despre conţinutului dintr-o campanie de e-mail, trebuie să vă gândiţi la modul cum erau făcute site-urile în urmă cu 10-15 ani. Aveam o colecţie de zece pagini statice, care nu aveau în spate nicio bază de date, niciun user account. Noi derulăm campanii împărţite pe diverse tipuri de segmente – în funcţie de ce fel de produse folosesc, în ce zonă se află, ce discounturi pot să ofer în zona respectivă –, iar dacă am face toate aceste lucruri manual ar fi imposibil. Nu numai că acest lucru este acum posibil cu noile soluţii, dar se poate face şi eficient cu o echipă de trei oameni pentru o companie care trimite 8-9 milioane de mailuri lunar. Dacă toată partea de integrări de baze de date vă sperie,  vă spun că am avut nevoie de numai doi oameni pentru integrare. Oricine poate folosi uşor noile soluţii, nu există traininguri, iar cunoştinţele specializate nu sunt absolut necesare. Partea de selecţie a condiţiilor dintr-o campanie se poate face cu un simplu drag and drop. Nu selectăm zece mii de oameni cărora urmează să li se întâmple ceva începând de astăzi, timp de o lună, ci trimitem în fiecare zi mailuri cu ţârâita, nu în calupuri mari. Fiecare campanie se îndreaptă către un anumit tip de utilizator şi putem vorbi de 2.000 de campanii zilnic. Iar mesajele pleacă în mod automat. Informaţiile relevante sunt puse într-un dashboard, iar cele care sunt necesare pentru campanii sunt mereu la vedere. Important este să nu greşeşti, iar în şase ani cred că mi s-a întâmplat o dată sau de două ori să greşesc trimiterea e-mailurilor şi poate fi neplăcut ca 20.000 de oameni să primească ceva ce nu au nevoie. O astfel de eroare este astăzi foarte mică, dat fiind că sistemele noi sunt automatizate şi permit în proporţie foarte mică trimiterea de e-mailuri către destinatari nerelevanţi.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/club-bm/club-bm-oamenii-de-marketing-primesc-o-mana-de-ajutor-de-la-tehnologie-pentru-a-cheltui-eficient-bugetele-13756955
13756955
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.