TP-Link atacă piaţa smartphone-urilor din România

Autor: Florin Casota Postat la 13 septembrie 2016 638 afişări

TP-Link atacă piaţa smartphone-urilor din România

În momentul de faţă, pe segmentul ţintit de TP-Link, cei mai importanţi competitori ar fi atât compania chineză Huawei, cât şi românii de la Allview, care oferă produse cu specificaţii şi preţuri asemănătoare. Lider de piaţă detaşat în România este gigantul Samsung, urmat de Apple, care ţintesc sectorul premium, ce generează circa 15% din livrările locale de smartphone-uri şi 30% din valoarea totală a vânzărilor, potrivit informaţiilor Ziarului Financiar. 

Dragoş Jurcă recunoaşte că TP-Link este la început pe acestă piaţă aglomerată, dar nu crede că este prea târziu pentru a se dezvolta şi a câştiga cotă pe acest segment. Mai ales datorită faptului că „avem deja în lucru noi game de smartphone-uri pe care le vom lansa în primele două trimestre ale anului viitor. Acestea vor include şi modele high-end”, spune Jurcă. Tot el adăugă că „noi ne bazăm pe faptul că oferim în aceeaşi categorie de preţ specificaţii ceva mai bune decât competitorii noştri, însă şi pe faptul că notorietatea brandului va ajuta la o creştere sustenabilă a vânzărilor. Tot ceea ce producem este dezvoltat «in house», nimic nu este realizat în regim outsourcing”. Aceste telefoane sunt prezente deja pe piaţa din Brazilia şi în Europa de Vest, când au fost lansate în urmă cu câteva luni.

Intrarea pe piaţa de smartphone‑uri face parte din strategia TP-Link de a-şi diversifica portofoliul de produse, compania atacând întreaga piaţă de dispozitive smart. La începutul acestui an, TP-Link a lansat de asemenea şi dispozitive smart home - prize inteligente, camere de supraveghere IP, becuri inteligente, precum şi accesorii smart cum ar fi boxe wireless care utilizează tehnologia Bluetooth. Însă le lipsea instrumentul care „comanda” toate aceste elemente: telefonul inteligent. 

„Pe segmentul de networking este foarte greu să mai creşti semnificativ având o cotă atât de mare de piaţă”, spune Jurcă, cu referire la faptul că la nivel global compania chineză este de şapte ani lider (aproape 46%), poziţie pe care o ocupă şi pe plan local (60%). „Iar zona de smart (casă, accesorii) are un ritm de creştere mult mai mare decât networking. În momentul de faţă smartphone-ul este un motor sănătos de creştere”, spune Jurcă. Prezenţa TP-Link în România înseamnă 22 de angajaţi dintre care doi aduşi anul acesta pentru diviza smart, despre care Dragoş Jurcă spune că ar putea deveni independentă de divizia de networking. „Echipa dedicată segmentului smart se va extinde şi este posibil să ajungă independentă de echipa de networking într-un an, an şi ceva. Vor avea echipă de tehnic separată, de product management, client service etc. Pentru că ne dorim să performăm, iar cele două businessuri au dinamici diferite şi cer echipe diferite. Este cea mai bună variantă”, spune directorul de vânzări al TP-Link.

Compania chineză are afaceri anuale de peste 30 milioane de lei pe plan local, România reprezentând 53% din afacerile lor raportat la ţările din regiune pe care le au în portofoliu (Bulgaria, Albania, Bosnia şi Kosovo). În plus, componenta de SMB (small and medium business) a ajuns la o pondere de 15% din cifra de afaceri în România, ţinta fiind de 20% până la finalul anului.

În România, TP-Link deţine 60% din volumul vânzărilor de produse de reţelistică, care avea la finalul anului trecut o valoare de 16 milioane de euro, pe segmentul consumatorilor finali.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.