Piaţa de peşte locală ar putea ajunge la 1 miliard de euro până în 2021

Autor: Florin Casota Postat la 12 septembrie 2016 146 afişări

Piaţa de peşte locală ar putea ajunge la 1 miliard de euro până în 2021

Alfredo Seafood, brand dezvoltat de Romfood Trading, vrea ca în următorii cinci ani, să tripleze consumul de peşte în România, care este acum la unul dintre cele mai scăzute niveluri din Europa. În prezent, românii mănâncă puţin peste 6 kg de peşte/capita anual, iar la polul opus se situează ţări ca Spania (40 de kg de peşte/capita anual) şi Franţa (38 de kg/capita anual).

Valoarea pieţei de peşte şi produse de pescărie se ridică în ţara noastră, în momentul actual, la 350 de milioane de euro/an. În condiţiile în care consumul de peşte va creşte de la 6 kg/capita, cât este la ora actuală, la 18 kg/capita, piaţa de peşte ar putea ajunge, în 2021, la 1 miliard de euro pe an.

“Peştele este o resursă de proteine curate, necesară într-o dietă echilibrată, minimum o dată pe săptămână. Conform statisticilor, în acest moment în România se consumă, în medie, o masa de peşte la trei săptămâni, ceea ce este extrem de puţin. Suntem conştienţi că nu avem cum să ajungem, cel puţin deocamdată, la nivelul Spaniei, ţară cu o cultură culinară specific meditaraneeană, unde se mănâncă două mese de peşte săptămânal. Aşadar ne-am propus o creştere treptată, la o masă de peşte pe săptămână. Ca să ajungem aici va fi nevoie de efortul concertat al întregii industrii: de la producători, la importatori, distribuitori şi retaileri”, declară Mihai Cristian Dărmănescu, Director General Romfood Trading.

Alfredo Seafood a identificat principalele bariere ce stau în calea unui consum mai mare de peşte pe plan local:

• temeri legate de prospeţimea produselor

• dificultatea de preparare (oamenii nu ştiu cum să îl gătească, ce reţete să folosească etc.)

• dificultatea de a curăţa peştele

• mirosul neplăcut

• teama a nu se îneca cu oase

• preţul puţin mai ridicat decât la alte tipuri de carne

• lipsa unei comunicări active dintre brandurile din această industrie şi consumatori

“Rezistenţa la consumul de peşte îşi are rădăcinile şi în faptul că România este o ţară continentală, care nu are o tradiţie de a mânca peşte şi fructe de mare. În ţara noastră încă se mai asociază peştele cu perioada de post sau cu o dietă dedicată strict copiilor sau persoanelor care trebuie să urmeze un regim alimentar. Noi ne-am propus să înlăturăm prejudecăţile legate de peşte şi de produsele din peşte, oferind datele corecte sau alternative”, explică Mihai Cristian Dărmănescu.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.