Romtelecom, trezirea unui gigant adormit

Postat la 22 martie 2010 47 afişări

Dupa un an 2009 despre care niciunul dintre competitorii din industria telecom nu poate spune ca a fost prielnic, incep sa apara si primele semne bune. Cel putin pentru unii.

Internetul broadband este o alta directie pe care mizeaza operatorul in 2010, mai ales ca anul trecut, veniturile din aceste servicii au crescut cu 24%. Asa se explica si decizia lui Ioannidis de a simplifica oferta de servicii, oferind incepand cu 17 martie trei pachete noi de acces la internet in banda larga - Surf, Play si Power. Pe de alta parte, si strategia de retail a fost ajustata pentru 2010. Saptamana trecuta, Romtelecom a extins platforma de comenzi prin internet, devenita astfel un magazin online in toata regula. "Pana la sfarsitul acestui an, in jur de 5% din vanzari ar trebui sa fie realizate prin e-shop, in conditiile in care ne asteptam la circa 100.000 de utilizatori", apreciaza Joerg Zeddies, directorul executiv comercial al companiei pentru segmentul rezidential.

{i tot saptamana trecuta si-a facut loc si numele Deutsche Telekom in ecuatie, odata cu deschiderea, in urma unei investitii de cateva sute de mii de euro, a celui de-al doilea magazin Romtelecom bazat pe conceptul aplicat de Deutsche in alte tari. Primul astfel de magazin a fost deschis la Constanta, al doilea la Bucuresti, iar pentru anul acesta mai sunt in plan inca unul in Capitala si unul in Braila. Deocamdata sunt doar spatii noi, dar compania evalueaza posibilitatea de a extinde conceptul si in celelalte 75 de magazine detinute, strategie care ar putea implica relocarea si redimensionarea anumitor unitati, potrivit lui Yorgos Ioannidis.

Dincolo de toate acestea, atitudinea Romtelecom se vede si in planurile de extindere la nivel national. Dupa achizitia partiala a furnizorului alternativ de telecomunicatii New Com, tranzactie care inca asteapta aprobarea Consiliului Concurentei, operatorul are in plan sa continue achizitiile. "Nu este exclus sa preluam si furnizori mai mici, asa incat sa formam un fel de <retea de cartier> nationala", afirma Ioannidis, facand referire la extinderea prin NextGen Communications, un furnizor de servicii controlat acum de Romtelecom.

Cumparaturile n-ar fi o problema nici din punctul de vedere al ofertei dintr-o piata cu mii de furnizori alternativi si preturi mult mai mici ca in anii trecuti, dar nici din ratiuni financiare, daca luam in calcul ca operatorul dispune in continuare de lichiditati, iar planurile de investitii sunt similare celor de pana acum.

Prin urmare, optimismul lui Yorgos Ioannidis pare indreptatit. Compania nu a fost foarte afectata de situatia economica: in contextul unei piete telecom care s-a diminuat cu 20% in 2009, afacerile Romtelecom s-au contractat cu doar 7%, pana la aproape 808 milioane de euro, in timp ce profitul operational a ramas la 252 de milioane de euro. Ioannidis sustine ca situatia dificila pe care o traverseaza Grecia nu va avea impact nici in afacerile OTE si, implicit, nici in activitatea Romtelecom, companie detinuta in proportie de 54% de grupul elen, care a cumparat anul trecut si Telemobil pe piata din Romania, prin operatorul Cosmote.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/business-hi-tech/telecom/romtelecom-trezirea-unui-gigant-adormit-5759580
5759580
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.