Povestea Beats by Dre

Autor: Anca Barbulescu Postat la 09 mai 2014 1769 afişări

Popularele căşti Beats by Dre au parcurs în şase ani drumul de la o simplă idee la un produs cu vânzări de jumătate de miliard de dolari în toată lumea, fără a pune la socoteală şi mica industrie a falsurilor vândute la jumătate de preţ, inclusiv în România. Povestea lor este însă mai puţin cunoscută şi foarte întortocheată.

"Avem propriile fabrici şi control asupra întregului proces", spune Luke Wood, directorul executiv al beats Electronics. Cei de la Monster au trimis însă celor de la Gizmodo planurile confidenţiale de design care demonstrează indubitabil contribuţia companiei familiei Lee. Cu atât mai mult cu cât Beats Electronics nu are ingineri şi nu a avut nicio implicare în componenta inginerească, după cum susţine Noel Lee. Mirosul banilor i-a împins pe Jimmy Iovine şi pe Dre la o altă mişcare, profitabilă pentru ei, dar nefavorabilă Monster. Producătorul taiwanez HTC le-a oferit 309 milioane de dolari pentru o participaţie de 50,1% din companie, moment în care Monster a primit o sumă considerată mai degrabă derizorie decât procent din vânzare şi a ieşit complet din ecuaţie. Logoul Monster a dispărut de pe căşti, iar compania n-a mai putut avea nicio pretenţie la vreo cotă din vânzările de 519 milioane de dolari în 2011, anul când s-a întâmplat tranzacţia, în creştere faţă de 298 de milioane de dolari în anul precedent. Ulterior, Iovine şi Dre au preluat înapoi 25% din companie de la HTC pentru 150 de milioane de dolari. Iar între timp, Monster a început să lucreze la propriile căşti adresate unui public matur, cu precădere din mediul de business, pe care le-a lansat anul trecut. Acum, familia Lee a anunţat că a semnat un parteneriat cu rapperul şi producătorul Swizz Beatz.

Succesul căştilor Beats by Dre rămâne totuşi indiscutabil. Dincolo de greutatea căpătată prin asocierea cu Andre "Dre" Young şi de imboldul vânzărilor generat de HTC, căştile au devenit tocmai ce şi-au dorit fondatorii, un accesoriu pe care trebuie neapărat să-l ai şi care, pe deasupra, odată pus pe urechi, te izolează de restul lumii şi oferă un sunet fabulos. Nu sunt singurele care fac asta. În lumea audiofililor sunt vehiculate destule nume de asemenea dispozitive, Denon, Grado, Sennheiser, Stax sau AKG fiind doar câteva dintre ele, unele chiar mai bune decât Beats şi fără îndoială de câteva ori mai scumpe, dar care n-au avut o celebritate în spate pentru a face din ele un produs vândut la scară largă indiferent cât de ridicat e preţul. Popularitatea se vede inclusiv în numărul mare de replici ale căştilor vândute în toată lumea drept originale la preţuri chiar şi cu peste 50% mai mici. Pe pagina oficială de internet a producătorilor există chiar o listă foarte lungă cu câteva sute de site-uri care comercializează căştile contrafăcute sub brandul Beats by Dre. Între ele, două sunt din România.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
business hi-tech,
dr. dre,
Beats by Dre,
casti,
muzica
/business-hi-tech/povestea-beats-by-dre-10586923
10586923
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.