Tot mai multi romani sunt pe retelele sociale iar reclamele ii urmeaza

Postat la 29 martie 2010 57 afişări

Pana nu demult, retelele sociale online erau privite de companiile din Romania ca un soi de paria atunci cand se discutau bugetele de promovare pentru mediul online. Lucrurile incep sa se schimbe.

Pentru promovarea in randul consumatorilor de business, mai indicata este insa reteaua LinkedIn, cu un potential mult mai mare de a atrage acest segment decat Facebook, crede Madalina Marcu, interactive media planner in cadrul agentiei Zed Digital. "Formatorii de opinie sunt pe Twitter, tinerii cu un nivel de educatie mai ridicat pe Facebook, iar pentru audienta generala, cea mai potrivita retea este hi5", spune Marcu. E adevarat, nici hi5, nici Twitter nu se bucura inca de atentia primita de Facebook, dar hi5 are sanse sa atraga in urmatoarea perioada un val de publicitate, acum ca este monitorizata oficial, iar cifra impresionanta de 4,4 milioane de vizitatori unici pe luna ar trebui sa mai inlature din prejudecatile companiilor in ce priveste interactiunea cu utilizatorii de acolo.

Altfel, exista si alternativa integrarii componentei sociale in campanii de promovare facute independent, cum a fost cazul proiectului BCR Scoala de Bani, care a format o comunitate si si-a promovat produsele bancare in randul acesteia, prin intermediul unui concurs urmarind implicarea activa a comunitatii. Peste 300.000 de oameni au accesat site-ul campaniei, iar comunitatea a ajuns sa fie formata din aproape 9.000 de echipe a cate doua persoane, care s-au implicat activ pe toata perioada proiectului.

"Cea mai versatila si mai la moda destinatie de promovare pare a fi deocamdata Facebook, in primul rand datorita ratei de crestere in Romania, iar in al doilea rand pe seama aplicatiilor interne care pot fi lansate fara costuri in retea", sustine Bogdana Butnar. Aplicatiile interne presupun costuri modice si in ce priveste dezvoltarea, sustine managing directorul MRM Worldwide Romania, care a lucrat recent pentru Vodafone la o serie de aplicatii accesate de mii de utilizatori. "Iar rezultatele pot fi consistente daca ating un punct sensibil al oamenilor", continua ea, dand drept exemplu o companie israeliana producatoare de batoane de ciocolata cu alune care, dupa ce a incheiat un parteneriat cu dezvoltatorul de jocuri Zynga pentru popularul joc FarmVille, si-a crescut in mai putin de trei luni cota din piata batoanelor de ciocolata pana la 20%.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
internet,
retele sociale,
companii,
buget,
promovare
/business-hi-tech/new-media/tot-mai-multi-romani-sunt-pe-retelele-sociale-iar-reclamele-ii-urmeaza-5779806
5779806
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.