Negru pe alb despre industria tipografica sau cum se vede viitorul de la Dublin
Cresterile de pana acum din industria de tiparire, fie ea cu cartuse originale sau alternative, se vad altfel din Dublin, unul dintre orasele care alimenteaza Romania cu cerneala pentru imprimante. Precizia care domneste in centrul de cercetare nu se transpune insa si in estimarile de vanzari pentru anii ce vin. Iar perspectivele nu sunt deloc colorate.
Perspectivele nu sunt nici ele prea stralucite. Criza si-a intiparit adanc semnele asupra pietei romanesti, care nu va face decat sa scada si in urmatoarea perioada. Acelasi studiu al Gartner releva ca evolutia va fi negativa cel putin pana in 2012, pana la un nivel de aproximativ 46 de milioane de euro. "Inainte de criza, am fost pe varful unui val de crestere, iar afacerile cresteau de la sine, dar situatia arata acum cu totul altfel", afirma Petr Sichrovsky. Compania a scazut anul trecut mai putin decat piata, avand in vedere veniturile de 72 de milioane de dolari (55,9 milioane de euro) inregistrate in 2008 in Romania si Republica Moldova.
"Evolutia pietei depinde foarte mult de atitudinea consumatorului corporate", sustine Baranga. Daca marile companii vor pastra tendinta din 2009 de a reduce costuri si a economisi, fara sa investeasca in solutii care le pot aduce o diminuare mai consistenta a cheltuielilor, piata va ramane in scadere. "Fara deschidere catre investitii, piata IT si implicit cea de imprimare n-au cum sa se relanseze", conchide managerul Epson.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro