Marketingul pe mobil iese la atac

Autor: Anca Arsene-Barbulescu Postat la 10 mai 2011 65 afişări

Fata de televizor sau print, o reclama pe telefonul mobil este mult mai ieftina si mai precis directionata catre audienta potrivita. Asa se explica probabil si cresterile din ultimii ani, chiar daca cifrele raman deocamdata cele mai mici din intreaga industrie.

Aplicatiile mobile sunt insa si ele o solutie, dar doar cata vreme sunt gratuite. In Romania, doar 24% dintre consumatorii de smartphoneuri au platit pana acum pentru a descarca aplicatii mobile, un procent cu mult mai mic fata de nivelul de 75% la nivel international, conform studiului Initiative Romania. Iar pretul platit a fost destul de mic, de mai putin de 5 euro, in timp ce in SUA, spre exemplu, utilizatorii sunt dispusi sa cheltuie chiar peste 10 euro. Totusi, aproape 70% dintre romani au folosit pana acum aplicatii preinstalate pe telefon sau descarcate din magazinele App Store al Apple sau Android Market, iar 82% dintre respondenti au in prezent cel putin o aplicatie pe telefon. Doar 6% dintre romani folosesc cu regularitate magazinele de aplicatii si doar 4% dintre respondenti au descarcat pana acum mai mult de 50 de aplicatii.

Reclamele sub forma de aplicatii pe telefonul mobil pot fi cel mai adesea create sub forma de jocuri, cea mai populara aplicatie disponibila pe 75% din telefoanele respondentilor studiului Initiative, urmate de cele de muzica (72%) si GPS (70%). Sunt practic cea mai la indemana metoda de a ajunge la consumatori fara a-i face pe acestia sa se simta agasati, cu atat mai mult cu cat 5% din timpul total de utilizare a telefonului mobil este alocat jocurilor. Nu in ultimul rand, o solutie de marketing pe mobil o reprezinta si mesajele sub forma de text, imagine sau chiar clip video transmise utilizatorilor prin intermediul bluetooth, insa metoda impune o limitare legata de zona, precum si de faptul ca tehnologia trebuie sa fie pornita pentru ca mesajul sa fie transmis.

"Reticenta companiilor vizavi de promovarea pe mobil poate fi explicata pe de-o parte prin factorul de noutate, iar pe de alta parte prin aceea ca publicitarii nu-i cunosc potentialul si sunt rezervati in a-l integra in mixul de comunicare", apreciaza Steve Dallas. In plus, o campanie de marketing pe mobil este mai ieftina decat alte forme de publicitate. Costurile nu depasesc cateva zeci de mii de euro, iar asta in conditiile in care ar fi folosite mai multe tipuri de reclama pe telefon. "E o forma low-cost de promovare", continua managerul Initiative Romania. Iar diferenta intre publicitatea pe mobil si cea in alte medii, inclusiv online, este faptul ca ajunge la un public corespunzator, selectat in functie de anumite criterii bine definite, asa incat reclamele sa fie relevante pentru ei si eficienta campaniei sa fie mai mare.

"Cert este ca marketingul pe mobil nu este nici pe departe exploatat la intregul potential. In alte piete din lume, investitiile in astfel de forme de promovare inregistreaza cresteri procentuale de trei cifre de la an la an", spune Dallas. Se va intampla si in Romania, dar probabil nu mai devreme de doi ani.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
IT&C,
televizor,
reclama,
telefon
/business-hi-tech/it/marketingul-pe-mobil-iese-la-atac-8238668
8238668
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.