Google incepe razboiul cu Facebook si Twitter

Postat la 15 februarie 2010 45 afişări

Google nu se lasa. Dupa mai multe incercari esuate de a se face remarcat in zona retelelor sociale, proprietarul celui mai mare motor de cautare din lume pariaza acum pe serviciul Buzz pentru a castiga din terenul pierdut.

Buzz se vrea insa mai mult decat un serviciu construit in jurul Gmail sau o alta platforma unde oamenii pot comunica si se pot juca. "Serviciile de social media au trecut prin mai multe schimbari pe parcursul timpului. Competitori vor fi mereu, dar sper ca vom avea o contributie la aceste schimbari", a afirmat Brin. Schimbarea ar putea fi integrarea mai multor servicii pe aceeasi platforma, Buzz fiind al doilea serviciu de socializare din portofoliul companiei, dupa lansarea cu cateva luni in urma a platformei Wave, care permite comunicarea online si lucrul la proiecte in echipa in timp real.

Deocamdata, planurile Google pentru Buzz ar fi extinderea serviciului in afara Gmail. Chiar dincolo de pagina dedicata telefoanelor mobile, accesibila pe majoritatea terminalelor, sau de o aplicatie disponibila pe anumite telefoane, asa incat utilizatorii sa fie localizati geografic prin Google Maps. O posibilitate ar fi, spre exemplu, lansarea unei versiuni pentru companii, care sa le permita angajatilor sa comunice mai simplu atunci cand colaboreaza pe anumite proiecte.

"Buzz ar putea fi util unui mediu de business, mai ales ca servicii precum Yammer sau SocialText Signals si-au gasit deja locul in randul angajatilor", crede Rob Kopolowitz, analist al companiei de cercetare Forrester Research. Problema este ca, daca Google are deja o baza consistenta de consumatori din zona rezidentiala, in segmentul de business piata ar putea sa nu fie la fel de pregatita pentru un asemenea serviciu. "Gmail este folosit si de companii, dar in general ca a doua sau chiar a treia alternativa, in timp ce firmele care folosesc doar acest serviciu sunt destul de mici", remarca Dan Olds, analist al Gabriel Consulting Group. Accesul Gmail in companii este deci destul de restrans, nejustificand interesul Google de a lansa Buzz pentru acest segment.

"Nu pornim de la premisa ca placinta consumatorilor este finita si ca nu putem decat sa concuram pentru o felie cat mai mare din ea", crede Jackson. "Din contra, credem ca in timp, placinta poate creste." O afirmatie justificata prin faptul ca multi consumatori deja folosesc mai multe retele sociale in scopuri distincte, iar Buzz se pozitioneaza ca un serviciu care poate fi adaugat suplimentar listei de retele folosite, nicidecum unul pentru care consumatorii sa renunte la celelalte, crede Augie Ray, analist in cadrul companiei de cercetare de piata Forrester Research.

Atacul direct al Google nu va trece insa neobservat; la inceputul lunii februarie, binecunoscutul blog american TechCrunch scria ca Facebook lucreaza la un serviciu de e-mail. Evident, Meredith Chin, unul dintre purtatorii de cuvant ai companiei, a refuzat sa faca vreun comentariu.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
internet,
Buzz,
retea sociala,
Google
/business-hi-tech/it/google-incepe-razboiul-cu-facebook-si-twitter-5505497
5505497
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.