Google incepe razboiul cu Facebook si Twitter

Postat la 15 februarie 2010 45 afişări

Google nu se lasa. Dupa mai multe incercari esuate de a se face remarcat in zona retelelor sociale, proprietarul celui mai mare motor de cautare din lume pariaza acum pe serviciul Buzz pentru a castiga din terenul pierdut.

In decembrie trecut, peste 176 de milioane de oameni foloseau e-mail-ul Google, in crestere cu 44% fata de aceeasi perioada din 2008, potrivit statisticilor companiei de cercetare de piata ComScore, in timp ce serviciul Hotmail al Microsoft numara aproape 370 de milioane de utilizatori si Yahoo! Mail tocmai depasea pragul de 300 de milioane. "Totusi, cresterea Gmail este tripla fata de rata medie intalnita in sector", apreciaza Matt Cain, analist al firmei de cercetare Gartner - ceea ce inseamna ca Google porneste de asta data cu dreptul pe piata retelelor sociale, avand de la bun inceput o baza consistenta de utilizatori, care creste mai repede decat in cazul altor servicii de mail sau de socializare online.

Mai multi analisti sunt de parere ca Google ar putea avea de castigat tocmai de acolo de unde retelele sociale n-au reusit, anume din publicitate, urmand sa sustina o crestere a pietei de reclame pe paginile retelelor sociale, dupa ce a acumulat experienta in domeniu cu motorul de cautare.

Incasarile de anul trecut ale Facebook din publicitate, estimate la 500 de milioane de dolari (peste 360 de milioane de euro), puteau fi in teorie mai mari daca reteaua ar fi plasat reclamele in functie de preferintele consumatorilor - o problema care se reflecta in nemultumirea publicitarilor care constata ca au rezultate mai slabe cu o reclama pe Facebook decat au cu cele afisate pe motoare de cautare, spre exemplu. Cat priveste Twitter, aceasta nici nu a gasit inca un model profitabil de monetizare.

Google are in plan sa afiseze reclame relevante pentru utilizatori, in functie de ceea ce publica ei in cadrul Buzz, sistem similar cu cel folosit si pentru e-mail sau pentru cautare. "Reclamele pot fi mai degraba considerate mesaje din casuta postala decat reclame propriu-zise", sustine Jackson. Dar cu toate acestea, corul de pesimisti vede si aici o problema, inca de la sursa, anume utilizatorii serviciului; jumatate dintre cei ce folosesc Gmail au mai putin de 25 de ani, formand o comunitate mai tanara decat cea a altor servicii de e-mail, catre care pot fi directionate doar o categorie restransa de mesaje publicitare.

Integrarea componentei sociale in cadrul contului de e-mail n-ar fi insa o noutate, alte servicii de posta electronica oferind de asemenea functii de socializare. Microsoft, spre exemplu, le permite utilizatorilor sa urmareasca in aceeasi fereastra a serviciului Hotmail mesajele noi publicate si actualizarile de pe Facebook, iar 185 de milioane dintre utilizatorii sai folosesc deja aceasta optiune. "Suntem constienti ca oamenii nu vor inca o retea sociala. De asta colaboram cu alte companii ce ofera servicii deja folosite de utilizatori", spune Brian Hall, directorul general al Windows Live.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
internet,
Buzz,
retea sociala,
Google
/business-hi-tech/it/google-incepe-razboiul-cu-facebook-si-twitter-5505497
5505497
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.