Decalogul soluţiilor software pentru companii

Autor: Dorin Oancea Postat la 04 mai 2015 1213 afişări

Există o dimensiune minimă a companiei, pentru a adopta o soluţie de business? Nu, răspune Daniel Mateescu, COO Totalsoft. „Soluţiile de business sunt pe trei niveluri. Primul este cel al companiilor mari, cu proiecte de la 3-400.000 de euro în sus, până la milioane, există al doilea, cu proiecte în jur de 100.000 de euro, şi al treilea, cu softuri de business care nu sunt ERP propriu-zis dar care fac funcţiunile unui ERP, au componente de financiar, contabilitate, stocuri, vânzări, achiziţii, dar sunt produse care se implementează rapid, fără multe servicii şi se vând foarte ieftin. În funcţie de dimensiunea sa, clientul trebuie să se orienteze corect, către un soft dintre aceste trei categorii. Îţi trebuie un soft de business chiar şi într-o firmă cu cinci oameni, în ziua de astăzi, mai ales când IT-ul a intrat în rândul «commodi-ties» şi nu mai este o investiţie, în urma apariţiei SaaS. Avantajele diferă în funcţie de dimensiunea companiei. Pentru o firmă mică, unde toată lumea face de toate, avantajul este dinamismul, ai datele şi te poţi mişca repede. Pentru o firmă mare avantajul este ordonarea proceselor şi respectarea procedurilor stabilite.“

Mai trebuie spus că pentru proiectele mari şi mijlocii, ciclul de viaţă al soluţiei de business este de circa cinci ani, după care trebuie revizuit. „Cei din vest se gândesc la schimbare după cinci ani, la noi există posibilitatea upgradării soluţiei. După cinci ani trebuiesc regândite fluxurile şi arhitectura informatică, deoarece companiile cresc. Asta nu ex-clude faptul că trebuie să faci upgrade, chiar anual. Cei mai mulţi dintre clienţii noştri au crescut; când porneşti de jos şi creşti repede, ai nevoie de foarte multe modificări în soft, se schimbă procesele, se adaugă module, ei se diversifică ca afacere şi trebuie să stai tot timpul lângă ei. Vinzi o dată, după care în cinci ani îl mai vinzi de două ori, pentru că tot adaugi componente, cea ce este bine şi pentru noi, dar şi pentru ei, pentru că au un furnizor care îi poate sprijini repede“, spune Mateescu.

Unii spun că 2015 va fi anul soluţiilor software pentru business mobile, într-o lume din ce în ce mai obsedată de ecranele dispozitivelor smart, iar datele arată că mai mult de jumătate dintre posesorii de smartphone (56%) îşi folosesc dispozitivele şi în interes de serviciu şi că până în 2020 vor exista 75 de miliarde de dispozitive mobile conectate, la nivel mondial. În aceste condiţii, managerii chestionaţi vorbesc mai degrabă de o evoluţie, dar nu de o explozie a soluţiilor mobile. „Cu toate că tendinţa de migrare către soluţii mobile se accentuează, nu cred că putem vorbi despre o «explozie» a aplicaţiilor mobile pentru business în 2015. Mai degrabă, acestea vor evolua constant, ca şi până acum, pe măsură ce va creşte gradul de mobilitate al angajaţilor, precum şi cererea de infor-maţii în timp real din partea clienţilor“, spune Valentin Tomşa de la SAP.

Una din primele soluţii de business care au fost utilizate de pe dispozitivele mobile sunt soluţiile de tip SFA (sales force automation), folosite în special în dis-tribuţie.  Rata de utilizare a acestora continuă să crească, însă creşterea este şi va fi semnificativă şi în cazul altor tipuri de astfel de soluţii, cum ar fi cele de tip CRM (customer relationship management) şi cele de raportare. Ma-joritatea companiilor îşi doresc să poata accesa informaţiile despre clienţi şi să îşi poată servi clienţii, indiferent de unde se află: la birou, acasă sau pe drum. Managerii îşi doresc să poată accesa rapoarte, să poată aproba oferte şi dacă sunt plecaţi în delegaţii.  Datorită tendinţei de a folosi tabletele şi telefoanele acasă şi la birou, devine cert că utilizatorii doresc să nu fie limitaţi în folosirea dispozitivelor de sistemul de operare al acestora, astfel că aplica-ţiile de business trebuie să fie funcţionale pe toate sistemele comerciale, fie că vorbim de Android, iOS, BlackBerry sau Windows, nu doar pe unul dintre ele“, spune Ioana Răzvan de la Synergizer.

Cristi Cozic de la Entersoft vorbeşte şi de aspectele practice ale mobilităţii: nu doar managerii îşi doresc să fie cât mai aproape de business, iar soluţiile mobile pe care le folosesc companii precum precum JTI ajută agenţii comerciali să scurteze timpii petrecuţi pe teren la clienţi, uneori chiar cu 30-40%. „Pentru companie, aceasta în-seamnă că un agent comercial cu smartphone sau tabletă conectată la sistemul informatic de gestiune poate ajunge în fiecare zi la mai mulţi clienţi şi poate ajuta la creşterea volumului de business al companiei cu 15-20%. Mai mult, pentru că telefoanele şi tabletele comunică în timp real cu sistemul informatic de gestiune a companiei, managerii pot afla oricând statusul oricărei interacţiuni cu clienţii companiei. Este un cerc care se închide foarte bine în era telefoanelor inteligente şi a tabletelor.“

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/business-hi-tech/it/decalogul-solutiilor-software-pentru-companii-14205253
14205253
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.