Club Business Magazin: Securitatea în cloud. Cum poate falimenta o afacere lovită de atacuri informatice

Autor: Razvan Muresan Postat la 16 octombrie 2014 230 afişări

Migrarea datelor în cloud ridică tot mai multe provocări legate de siguranţa informaţiilor şi modul în care acestea pot fi apărate de răufăcători. Invitaţii celui mai recent club Business Magazin, cu tema „Securitatea în cloud“, organizat în parteneriat cu Bitdefender, au vorbit despre felul în care atacurile pot provoca pierderi companiilor şi pot duce, în unele cazuri, chiar la faliment.

Club Business Magazin: Securitatea în cloud. Cum poate falimenta o afacere lovită de atacuri informatice

CĂTĂLIN COŞOI, BITDEFENDER: În urmă cu câţiva ani eram singurii care spuneau că există o problemă şi că trebuie să existe soluţii de securitate. Clienţii se întrebau ce s-ar putea fura de la ei sau cum ar putea fi afectaţi. Însă de fiecare dată când apăreau în presă cazuri reale, lumea conştientiza că nu doar companiile mari pot cădea victime ale atacurilor, ci oricine. Toată lumea este o potenţială victimă. Niciunuia dintre cei care te atacă nu îi pasă cât de mare sau cât de mic eşti. Contează întâi să intre şi dacă nu aveai bani în cont, asta e. Contează volumul celor atacaţi. Chiar dacă nu dispar date financiare sau bani, datele personale sau alte informaţii confidenţiale despre companie se pot vinde către concurenţă sau pot deveni instrumente de şantaj împotriva firmei care le-a pierdut. Sunt persoane care fură mii de informaţii despre carduri de credit, nu le folosesc pentru că nu au infrastructura necesară, dar aleg să le vândă către cei care pot lua banii din conturi. Am avut cazuri în care utilizatorii s-au infectat navigând anumite site-uri, toate datele de pe calculator erau criptate, iar pentru recuperarea lor trebuia să achite o taxă de până la 300 de dolari. Suma totală pe care au strâns-o hackerii a fost de 26 de milioane de dolari.

BUSINESS MAGAZIN: Ce diferenţe există între sectoarele public şi privat?

MIHAI GURAN, BITDEFENDER: Sunt foarte mulţi clienţi obişnuiţi cu standardele de securitate şi cu un anumit mod de a face business şi mă refer la piaţa americană, unde adopţia serviciilor de tip cloud şi securitate în cloud este mult mai mare decât în Europa. Clienţii se uită cu atenţie la locul de unde provine compania care furnizează servicii de securitate. Nu e uşor să vinzi un produs provenind din Europa de Est către America sau Germania, dar pentru o companie românească este foarte important că suntem sub umbrela Uniunii Europene şi suntem percepuţi ca parte a sistemului nord-atlantic. Pe piaţa europeană putem juca un rol important. Nu suntem cel mai ieftin furnizor de pe piaţă şi cu toate astea vindem foarte bine în zona de securitate pentru acasă. În paralel, ne creştem în prezent brand awareness-ul pentru sectorul de securitate în cloud care se adresează IMM-urilor şi companiilor mari. Vei vrea mereu de la furnizorul tău ca soluţiile de securitate pe care le ai să aibă o rată de detecţie mare şi să nu existe probleme, iar echipa noastră lucrează în permanenţă la aceste aspecte.

CĂTĂLIN COŞOI, BITDEFENDER: Zona privată este mai interesată de multe ori de securitate pentru că ei sunt primii care vor pierde bani, în timp ce sectorul public pierde mai ales reputaţie.

BOGDAN TUDOR, CLASS IT: Zona privată este din ce în ce mai aplecată asupra securităţii informaţiei. Este o diferenţă foarte mare între ce se întâmplă în sectorul privat din România şi în alte state şi o tratez cu înţelegere. Avem doar 25 de ani de când facem afaceri şi suntem abia în adolescenţă, o perioadă în care credem că nu ni se poate întâmpla nimic. Companiile din SUA sau Europa de Vest au avut posibilitatea să se ardă şi să îşi dea seama că lipsa securităţii costă mai mult decât existenţa ei. Este un proces de evoluţie, iar noi încercăm să comunicăm corect riscurile pentru a-i determina pe tot mai mulţi să privească înspre securitate cu mai multă atenţie.

MIHAI GURAN, BITDEFENDER: Investiţiile guvernamentale au fost numeroase în ultima vreme, rezultatul unor achiziţii publice care s-au concretizat prin licitaţii. Sunt foarte multe investiţii care s-au făcut la vedere. Se poate face business cu statul şi în mod onorabil.

BUSINESS MAGAZIN: Cât de importantă este România pentru Bitdefender şi ce potenţial există aici?

CĂTĂLIN COŞOI, BITDEFENDER: Piaţa din România este una foarte importantă pentru noi pentru că este locul de unde venim, dar în acelaşi timp trebuie spus că peste 95% din business provine din afara ţării. Românii sunt conştienţi de securitate, însă nu foarte mulţi sunt dispuşi să investească în asta.

MIHAI GURAN, BITDEFENDER: Cotele de piaţă din România sunt mai mari faţă de alte ţări, chiar dacă în valoare asta înseamnă mai puţin. După 25 de ani de business, putem oberva că avem şi o educaţie care spune că preţul unui produs reflectă şi calitatea. Cei care au un buget pentru securitate vor să cumpere ceva bun, iar comportamentul acesta nu este foarte diferit în România faţă de alte ţări. Ne-am dori ca şi acasă să avem o prezenţă cel puţin la fel de solidă sau mai solidă ca în alte părţi ale lumii, fiind o companie românească cu prezenţă în pieţe mature. Ne-am dori să fim parte din acel sistem naţional sau european de securitate, iar aceasta este o aspiraţie pe termen mediu şi lung.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
bitdefender,
business magazin,
securitate,
club
/business-hi-tech/it/club-business-magazin-securitatea-in-cloud-cum-poate-falimenta-o-afacere-lovita-de-atacuri-informatice-13391611
13391611
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.