Cele mai vandute laptopuri din Romania (GALERIE FOTO)

Postat la 13 octombrie 2009 223 afişări

Designul, capacitatile tehnice, marca, efortul de marketing al comerciantului - toate acestea conteaza in alegerea unui laptop. Majoritatea producatorilor constata insa ca, pe vreme de criza, pretul si utilitatea imediata tind sa devina principalele criterii de selectie.

Printre cele mai vandute branduri s-au numarat si Fujitsu, Lenovo, HP, Toshiba, Sony atat anul trecut, cat si in primul trimestru al acestui an, cand in topul vanzarilor s-a remarcat si producatorul local de computere si servere Maguay, cu aproape 1.000 de laptopuri vandute - peste Apple (620 de unitati). La nivel regional, pe langa Romania, Ucraina si Rusia au fost tarile care au avut cele mai severe caderi ale vanzarilor de notebook-uri in primele trei luni ale acestui an, cea mai dramatica evolutie fiind inregistrata in Ucraina, unde piata a scazut cu 87%, de la 261.000 de laptopuri in primul trimestru al lui 2008 la 32.000 in acest an.

Cert e, deocamdata, ca lunile octombrie-decembrie vor fi cele mai importante, deoarece atunci se deruleaza 35-40% din vanzarile intregului an; de aceea, toti producatorii vor face eforturi sa atraga clienti, prin lansarea de produse noi si promotii, iar concurenta va fi foarte dura, in special pe segmentele de pret mic si mediu, este de parere Catalin Neagu.

Desi vanzarile au scazut semnificativ, laptopurile continua sa castige teren in fata desktopurilor in ceea ce priveste cota de piata. Daca la inceputul anului detineau 45% din piata, in prezent laptopurile au mai mult de 55-60%. "Vanzarile de laptopuri sunt inca la un nivel bun fata de alte produse, cum sunt calculatoarele de birou sau componentele IT", a declarat Ciprian Donciu, directorul reprezentantei Asus in Romania. "Cel mai afectat segment de pe piata PC-urilor este cel al desktopurilor, pentru ca nu mai exista cerere din partea utilizatorilor finali. Desktopurile erau de obicei cumparate de persoanele cu venituri mici, care nu isi permiteau un laptop si care acum nu mai pot sa cumpere nimic", afirma Donciu. Comportamentul de consum s-a schimbat insa in general; oamenii nu-si mai cumpara o placa video in ideea ca o vor folosi candva, ci o cumpara daca au nevoie de ea acum.

In ce priveste decizia de cumparare, majoritatea producatorilor constata ca romanii se orienteaza in principal dupa pret si mai apoi dupa brand si alte optiuni. "Motivul este dat de faptul ca nivelul de cunostinte IT este inca foarte redus in Romania, si de aceea produsele cu pret redus au un succes mare", este de parere Catalin Neagu, adaugand ca multi dintre cei care cumpara netbookuri sunt atrasi de costul redus al acestora, dar nu neaparat pentru ca inteleg foarte bine capacitatile si limitarile lor tehnologice. Brandul reprezinta insa in continuare unul din criteriile importante de selectie, daca vedem ca peste 90% din piata romaneasca de laptopuri este acoperita de noua producatori internationali de renume, apreciaza Neagu. Mai ales pentru cei ce sunt in masura sa analizeze mai putin configuratiile si parametrii tehnici, "un brand este o promisiune, marca functionand atat pe post de garant al calitatii produselor, cat si al performantelor specifice". Bogdan Iftemie considera chiar ca "in Romania brandul este rege", judecand si dupa faptul ca tinerii, mai ales, cauta sa se orienteze spre telefoane sau haine de firma scumpe. "In mod categoric, in momentul cumpararii unui produs, decizia se face dupa brand, indiferent ca este vorba de IT, masini sau haine, iar romanii au devenit in timp consumatori educati si pretentiosi", afirma Iftemie.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/business-hi-tech/it/cele-mai-vandute-laptopuri-din-romania-galerie-foto-4975876
4975876
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.