Ce cred consumatorii despre marele iPad

Postat la 06 aprilie 2010 18 afişări

La trei luni de la iesirea sa in lume, iPad-ul Apple este considerat de unii analisti un produs revolutionar, in timp ce altii il vad doar ca pe un produs scump si care nu aduce nimic nou. Acum insa a venit si randul consumatorilor sa-si dea cu parerea.

Bran Meehan, directorul de dezvoltare globala de produse in cadrul Sourcebits, companie care creeaza aplicatii si jocuri pentru console si telefoane mobile, a afirmat ca este foarte entuziasmat de tableta Apple, deoarece ii pune la dispozitie foarte multe posibilitati de a crea jocuri. Acelasi entuziasm l-au aratat, la momentul lansarii tabletei, si cei de la Electronic Arts. "Cand Apple ne-a invitat la lansare, am fost foarte entuziasmati. Dar mai inainte am vrut sa testam performanta iPad la jocuri. Este ca si cum ai tine un ecran HD aproape de privitor. Este extraordinar!", a spus Travis Boatman, vicepresedinte pentru dezvoltare globala de produse la Electronic Arts, conchizand ca programarea de jocuri pentru iPad va fi mult diferita fata de cea pentru alte dispozitive.

Steve Jobs a prezentat si suita office a tabletei, numita iWork. "In urma cu un an, am cerut sefului echipei noastre de programare sa realizeze iWork, o suita de tip office pentru iPad, iar reactia acestuia a fost <Aaa... va fi mult de munca>", spunea seful Apple, in cadrul evenimentului de lansare a dispozitivului.

Cu sau fara iWork, multi analisti considera ca tableta nu aduce de fapt nimic nou si pe deasupra este si destul de scumpa. In primul rand, lipsa suportului Flash e considerata drept cel mai mare dezavantaj al dispozitivului (Steve Jobs afirmase ca daca ar avea player Flash, bateria unui iPad ar rezista o ora si jumatate in loc de 10 ore). O rezolvare a oferit-o Brightcove, companie care ofera o platforma de management video gratie careia videoclipurile vor putea fi vazute pe iPad cu ajutorul tehnologiei HTML 5. "N-o sa mai foloseasca nimeni Flash, lumea se indreapta spre HTML5", spunea Jobs la o intalnire cu angajatii, la cateva zile dupa lansarea iPad, motivand prin frecventa erorilor produse de plugin-uri ca Adobe Flash. Tehnologia HTML5 este incorporata in browser, nu se descarca separat in computer ca plugin pentru browser, cum e cazul Flash (sau al JavaFX al Sun, sau al Silverlight de la Microsoft - interesant e ca viitorul Internet Explorer 9, aflat in pregatire, va oferi si el suport extins pentru HTML5).

Un alt dezavantaj al iPad este dat de pretul ridicat al produsului. Tableta este disponibila in trei variante, de 16, 32 si 64 de GB, pretul standard al unui dispozitiv cu memorie de 16 GB fiind de 500 de dolari, in timp ce un dispozitiv cu plan de date 3G costa 629 de dolari. Potrivit companiei de cercetare de piata NPD Group, 57% dintre tinerii americani care vor sa detina produse tehnologice de ultima generatie au spus ca nu-si vor cumpara un iPad fiindca e mult prea scump. Pretul iPad este vazut ca fiind destul de mare si de catre 43% dintre cei ce au deja un produs Apple.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/business-hi-tech/it/ce-cred-consumatorii-despre-marele-ipad-5795601
5795601
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.