Al cui va fi internetul: Google sau Facebook?

Postat la 05 iulie 2010 107 afişări

Despre o intrare in forta a Google pe piata retelelor sociale se vorbea demult, insa pataniile din februarie ale Google Buzz, care si-a atras atatea critici pe motiv ca incalca intimitatea utilizatorilor, au inchis pentru moment subiectul. Acum vrea sa mai incerce o data: urmeaza Google Me.

Zvonul despre noua retea Google Me vine la doua luni dupa ce Facebook a lansat protocolul Open Graph, care extinde incredibil "aria de acoperire" a internetului pentru compania lui Mark Zuckerberg, permitand membrilor retelei sa se foloseasca de cunoscutele butoane "imi place" si "recomand" pe zeci de mii de site-uri din toate tarile. Rezultatul e ca profilul fiecarui membru al Facebook devine un fel de agregator sui generis de informatii si preferinte, automat propagate in cercul de prieteni de pe Facebook sau, dupa caz, in toata reteaua. Potrivit firmei de cercetare de piata Hitwise, site-urile de retele sociale deja au depasit motoarele de cautare ca interes pentru utilizatori. In luna mai, 14,5% din totalul traficului pe internet a fost concentrat de retele sociale si forumuri, in timp ce motoarele de cautare au reprezentat putin peste 10%.

Purtatorul de cuvant al Facebook a refuzat sa comenteze speculatiile despre Google Me, iar Google a fost la fel de reticent in a discuta despre zvon, ceea ce nu-i impiedica pe comentatori sa discute despre potentiala noua retea ca despre un urmator pas logic pentru companie. Unii sunt de parere ca Google ar putea sa integreze Orkut si Buzz si sa faca o retea sociala care ar avea un total de 200 de milioane de utilizatori in momentul lansarii. Orkut, platforma lansata in anul 2004, nu are o baza mare de utilizatori in Statele Unite, ci in Brazilia si India, iar varsta celor care o frecventeaza este situata in general intre 18 si 25 de ani.

Desigur, nici Orkut, nici Jaiku, un rival al Twitter cumparat de Google, nu se pot masura cu marile retele ale ultimilor ani - Facebook, MySpace, Twitter. Cu lansarea Buzz in februarie 2010, o retea care porneste de la platforma Gmail, Google a incercat sa-si faca insa intrarea in stil mare pe piata socializarii pe internet. Buzz permite utilizatorilor sa faca actualizari de status, sa posteze fotografii, videoclipuri si sa poarte conversatii cu prietenii, folosindu-se de universul Gmail; teoretic, orice posesor de cont Gmail poate incepe automat sa socializeze prin Buzz cu oricare alt posesor de cont, pornind de la propria lista de contacte. In practica insa a insemnat un scandal enorm, intrucat acest gen de socializare presupunea publicarea automata de catre Buzz a listelor de cotacte pe Gmail ale utilizatorilor, ceea ce practic ii dezbraca pe acestia - fara sa-i invite sa opteze - de ultimul refugiu al intimitatii pe internet: e-mailul si lista de contacte personale.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
internet,
Google,
retea sociala,
Google Me
/business-hi-tech/it/al-cui-va-fi-internetul-google-sau-facebook-6480267
6480267
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.