Barcelona a văzut 
telefoanele viitorului. Cel puţin aşa era planul

Postat la 09 martie 2015 467 afişări

Nume mari, standuri mari. Acesta a fost principiul după care s-a desfăşurat MWC Barcelona 2015: companii precum Samsung, LG, Intel, Huawei sau Sony şi-au prezentat produsele în zeci de metri de standuri, în vreme ce producătorii mici şi firmele ce nu au confirmat încă s-au „înghesuit“ în halele aflate la multe minute de mers.

Un moment aşteptat de multă lume a fost discursul lui Mark Zuckerberg, CEO şi fondator al Facebook. După ce Zuckerberg a intrat recent în conflict cu nume importante din lumea telecom, discursul său a fost plin de laude la adresa companiilor care ajută oamenii să se conecteze. „Companiile din telecom sunt cele care lucrează pentru a conecta lumea, nu Facebook”, a spus Zuckerberg în timpul discursului său. El a subliniat faptul că scopul Facebook este de a facilita accesul a miliarde de oameni la internet.

Cu toate acestea, operatorii mari din zona telecom, care au dezvoltat infrastructura necesară conexiunii la internet, sunt sceptici. Reprezentanţii acestor companii au argumentat că în vreme ce firme precum Facebook sau Google beneficiază de pe urma faptului că tot mai mulţi oameni sunt conectaţi, ei rămân în linia a doua, din cauza aplicaţiilor de tip WhatsApp, care permit comunicarea gratuită. Zuckerberg, pe de altă parte, susţine că toate aplicaţiile, inclusiv cele precum WhatsApp, duc la creşterea traficului de date, fapt care se traduce în venituri pentru operatori. Disputa nu s-a încheiat, dar discursul ţinut de CEO-ul Facebook a fost un prim pas către conciliere.

 Importanţa MWC a fost evidentă încă de la aeroport, unde angajaţi îndrumau participanţii către centrul de colectare a legitimaţiilor. Cozi de sute de oameni, dar suficienţi lucrători pentru a micşora atât cât se poate timpul de aşteptare. Barcelona este împânzită de afişe şi bannere cu MWC, parcă pentru a sublinia cât de mult contează organizarea unui astfel de eveniment în cadrul unui oraş afectat de o criză care nu pare să se mai termine. Barcelona este într-adevăr afectată de criză, dar pare a se menţine deasupra dezastrului din restul Spaniei. Magazinele de lux nu par să fi dat faliment, bulevardele nu sunt împânzite cu anunţuri de vânzare, iar traficul de dimineaţă lasă măcar impresia că cei mai mulţi locuitori au un loc de muncă la care trebuie să ajungă.

Spania se află însă într-o situaţie dificilă, iar exemplul următor ilustrează cât de uşor se poate vedea dincolo de aparenţe. Într-un magazin de pe marginea unei artere principale, un vânzator se ceartă cu clienţii pentru că îi dăduseră bancnote de 20 de euro. El nu înţelegea cum e posibil ca doi clienţi să plătească produse de 4 sau 5 euro cu hârtii cu o valoare atât de mare. În Barcelona, la fel ca în restul Spaniei, oamenii au devenit mult mai atenţi la ceea ce cumpără.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/business-hi-tech/barcelona-a-vazut-telefoanele-viitorului-cel-putin-asa-era-planul-13942195
13942195
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.