Ascensiunea asistenţilor personali virtuali

Autor: Florin Casota Postat la 26 mai 2016 699 afişări

- Ai primit un mail de la prietenul tău, vrei să-l citesc?, îi spune asistentul virtual Samantha. - Da, spune el ezitând. e-mailul îi este citit lui Theodore; Prietenul său îi spune că ştie o fată cu care ar trebui să ia cina. Samantha îi spune lui Theodore că este superbă, că a absolvit Harvardul şi că a scris pentru National Lampoon, revistă de umor. Deci este inteligentă şi amuzantă. Samantha duce o scurtă bătălie de convingere cu Theodore, iar el cedează şi îi spune să rezerve o masă într-un loc grozav. - Ştiu eu locul potrivit, afirmă entuziasmant Samantha.

Ascensiunea asistenţilor personali virtuali

Un program cu potenţial care ne-ar putea aduce la un pas mai aproape de Samantha menţionată la începutul articolului este Viv, noul asistent personal dezvoltat de echipa care a creat-o pe Siri. Dag Kittlaus, CEO‑ul companiei, a făcut o demonstraţie la TechCrunch Disrupt şi a efectuat câteva cereri mai complicate, care ar fi pus în dificultate sistemele actuale. Când Kittlaus a spus: „Trimite-i lui Adam 20 de dolari pentru seara trecută“ pe ecranul telefonului a apărut o tranzacţie de 20 de dolari din contul lui Dag către Adam. 

A aprobat tranzacţia, apoi a rugat-o pe Viv să-i trimită mamei lui un buchet de flori de ziua ei. Mai multe variante au apărut pe ecran, acesta a ales una şi a confirmat, iar florile urmează a fi livrate la data potrivită, de ziua ei, deşi Dag nu a specificat ziua de naştere. Un alt exemplu interesant este întrebarea despre cel mai apropiat pediatru, moment în care Viv a afişat o listă cu pediatri şi cu ratingul fiecăruia, identificaţi cu ajutorul aplicaţiei ZocDoc, iar apoi a afişat care este cel mai apropiat şofer Uber pentru a ajunge la destinaţie.

Orice dezvoltare tehnologică actuală ridică semne de întrebare şi îngrijorări cu privire la utilizarea datelor personale ale oamenilor şi securitatea acestora. Deja astfel de asistenţi monitorizează locaţii, contactele din telefon, calendarul, mesajele sau e-mailurile. Şi pe măsură ce utilizatorul împărtăşeşte mai multă informaţie cu asistentul, acesta îi va învăţa mai bine comportamentul, ceea ce va duce la o îmbunătăţire a relaţiei cu o astfel de tehnologie şi poate la o interacţiune mai apropiată de cea umană. Totuşi, asistenţii umani nu au de ce să se teamă, joburile lor nu sunt în pericol, încă.

SIRI (APPLE, 2011)

Trimite mesaje, pune muzică, caută pe internet sau face rezervări la restaurante etc. Are simţul al umorului, însă nu nimereşte de fiecare dată ceea ce îi transmite interlocutorul şi se chinuie cu cereri mai complexe. Siri în cultura scandinavă înseamnă  „femeie frumoasă care te conduce către victorie”, dar şi „secret” în swahilli, iar Dag Kittlaus, creatorul programului, chiar se gândea să-şi numească fiica aşa.  La început Siri a fost prezent doar pe iPhone, acum a ajuns şi pe Apple Watch sau Apple TV.

GOOGLE NOW (GOOGLE, 2012)

Asistentul virtual care este probabil cel mai folosit asistent având în vedere numărul de telefoane Android. n serviciu sunt integrate Gmail şi Google Calendar şi poate căuta pe net, pune muzică,  trimite mesaje şi este valabil pe Android, dar şi pe iOS. Google este construit în aşa fel încât să funcţioneze pe mai multe dispozitive care funcţionează cu Android. Un utilizator poate comanda mâncare chinezească în timp ce conduce maşina, apoi poate primi o notificare pe ceas sau telefon, iar atunci când ajunge acasă poate fi atenţionat pe televizorul care rulează Android cu privire la timpul estimat de livrare al comenzii.

CORTANA (MICROSOFT, 2014)

A fost dezvoltat de Microsoft şi lansat în 2014. Se pricepe destul de bine la recunoaşterea limbajului. Cortana poate efectua apeluri, trimite mesaje, îţi dă indicaţii de orientare sau îţi poate aduce aminte să faci anumite lucruri. Este prezent în dispozitivele Windows (desktop, mobile). Numele Cortana a fost dat ca nume de cod pentru proiectul la care lucrau cei de la Microsoft. Au jonglat şi cu alte variante de nume, dar au rămas la Cortana, într-un final. De asemenea, şi asistentul virtual din jocul video Halo poartă acelaşi nume.

ECHO (AMAZON, 2014)

Spre deosebire de ceilalţi asistenţi, Echo vrea să fie un fel de majordom al casei inteligente. nţelege bine comenzile, chiar şi de la o distanţă mai mare. Te poate informa în legătură cu diverse lucruri, poate comanda produse de pe Amazon şi poate da comenzi altor lucruri inteligente (să pună muzică, să oprească sunetul la TV, să aprindă lumina etc). Costă 180 de dolari. Amazon Echo răspunde la numele de Alexa, dar poate răspunde şi la denumirea de Amazon sau Echo (se poate modifica din setări), deşi Jeff Bezos ar fi vrut să răspundă doar la Amazon, însă echipa care a lucrat la produs i-au atras atenţia că Echo poate s-ar trezi comandând produse de pe Amazon din cauza unei reclame a companiei la TV.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/business-hi-tech/ascensiunea-asistentilor-personali-virtuali-15374574
15374574
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.