Afacerea dezvoltată în Bucureşti de un antreprenor român a ajuns pe lista companiilor urmărite de Apple

Autor: Ioana Matei Postat la 11 februarie 2015 5147 afişări

Afacerea dezvoltată în Bucureşti de un antreprenor român a ajuns pe lista companiilor urmărite de Apple

După ce a consolidat echipa de acolo, Lopată s-a mutat în propria companie, Revo Solutions, în care s-a concentrat, mai întâi, pe testarea aplicaţiilor mobile, iar, ulterior, pe conceperea de jocuri pentru mobil. l însoţeau Răzvan Baraitaru şi Andrei Hanganu, co-legii săi din facultate. Au început cu testarea de jocuri, în contextul în care în perioada respectivă nu exista posibilitatea de a publica jocuri independent, iar dezvoltatorii depindeau de publisheri. Schimbarea s-a produs însă odată cu lansarea iTunes de către Apple, care a democratizat accesul la piaţa de jocuri printr-un model de business transparent şi accesibil oricărui dezvoltator. n cadrul acestui sistem, 70% din veniturile înregistrate din vânzarea jocurilor sau din alte surse merg către producătorul aplicaţiilor, iar 30% către Apple, model preluat ulterior şi de ceilalţi jucători din piaţă. Compania a lansat pe piaţă primele jocuri în 2008, dar succesul a fost generat odată cu lansarea, în 2012, a unor jocuri cu lupte cu avioane şi cu tancuri care au generat, în perioada 2012-2014, venituri de 10 milioane de dolari, din care 7 milioane au revenit companiei româneşti.

Potrivit antreprenorului, dacă în intervalul 2008-2009, când a lansat primul joc, investiţia în acesta s-a ridicat la 50.000 de euro, acum investiţia necesară producerii unui joc este de 500.000 - 600.000 de euro, atât din cauza evoluţiei hard-ware-ului, cât şi a creşterii pretenţiilor utilizatorilor şi reprezentanţilor Apple, care aşteaptă ca fiecare joc nou creat să fie mai bun decât precedentul şi decât cele ale competitorilor.

Faptul că reuşesc să se menţină în lupta cu giganţi internaţionali precum EA Mobile sau Gameloft se explică prin prezenţa lui Andrei Lopată pe piaţă încă de la început, când nu ştia cum aveau să evolueze lucrurile. ”mi plăcea că durata de dezvoltare a unui joc era mai scurtă. Cea mai mare satisfacţie a unui dezvoltator este momentul în care jocul ajunge pe piaţă şi este apreciat de utilizatorii finali. Ciclul acesta era mult mai scurt pe mobil.„ Pe măsura trecerii timpului, a crescut însă şi durata necesară lansării unui joc pe mobil. Compania nu a lansat niciun joc anul trecut şi membrii echipei şi-au concentrat atenţia în direcţia lansării a două jocuri în prima parte a anului, în urma unei investiţii de aproximativ 1,2 mil-ioane de dolari.

Primul, Radiation Island, a fost deja lansat şi este primul joc de supravieţuire lansat de Atypical Games, disponibil în App Store. Jocul este primul pe nişa de survival, iar personajul principal este un soldat care a participat la experimentul Philadelphia şi se trezeşte pe un arhipelag artificial creat de japonezi. ”Cel mai greu este să creezi jocul, idei sunt un mil-ion. Din momentul când începi să lucrezi la un joc, apar inevitabil momente de bucătărie a jocului plictisitoare, când im-aginaţia o ia razna, când găseşti încă o sută de idei pe care poţi să le implementezi, numai că nu ai timp, aşa că totul es-te un compromis între ce rezultat vreau să am şi în cât timp„, explică Lopată.

Antreprenorul a observat în ultimul timp că tendinţa generală este spre jocurile tip free to play (cu descărcare gratuită - n.r.), aspect ilustrat şi de evenimentul Super Bowl din Statele Unite ale Americii unde cele trei reclame pentru jocuri erau ale unor produse cu descărcare gratuită. Lopată afirmă însă că nu îşi doreşte să intre pe această piaţă.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
jocuri,
apple,
angajati,
andrei lopata,
gaming
/business-hi-tech/afacerea-dezvoltata-in-bucuresti-de-un-antreprenor-roman-a-ajuns-pe-lista-companiilor-urmarite-de-apple-13814653
13814653
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.