Ia te uita ce mi-am luat

Postat la 06 septembrie 2010 29 afişări

De ce sa te multumesti sa te lauzi doar in fata prietenilor cu ce ti-ai cumparat, cand poti sa cuceresti un public mult mai larg si sa si castigi ceva din asta?

Aceasta pare sa fie filozofia unor adolescente si tinere devenite vedete pe YouTube, cu clipuri cu milioane de vizualizari.

O adolescenta de paisprezece ani din Manchester le povesteste celor interesati ce si-a mai cumparat ea si de ce, neuitand sa mentioneze si magazinul de unde si-a luat produsele cu care se lauda. A ajuns, in cei trei ani de cand tine jurnale video pe care le posteaza pe YouTube, la peste 2,7 milioane de vizionari, iar succesul ei in randul internautilor a determinat diverse marci sa-i trimita produse vestimentare, de machiaj si bijuterii, in timp ce diverse firme se inghesuie sa-i solicite recenzii la produsele lor.

Printre vedete se mai numara si doua surori din Tennessee, care, pe langa parteneriatul cu YouTube incheiat ca urmare a traficului generat de clipurile lor, mai castiga bani frumosi si din onorariile platite de diverse companii care vor sa li se prezinte produsele. Tinerele sau tinerii cu jurnale video (vloguri) pe YouTube sunt o categorie preferata de magazinele online spre a le face publicitate, caci prezentarea produselor firmei intr-un vlog de cel mult zece minute (limita impusa de site pentru fisierele video) poate duce la cresteri substantiale ale vanzarilor, in unele cazuri chiar la o triplare a lor sau mai mult.

Sunt preferati vloggerii pentru libertatea lor de a posta opinii si pentru ca, fiind de aceeasi varsta cu publicul-tinta si folosind o cale audiovizuala la indemana oricui, mesajele publicitare pot fi transmise mai usor catre tineri si adolescenti.

Singura problema ce se pune este daca publicul care se uita la astfel de jurnale stie ca produsele prezentate apar in vlog ca urmare a unui contract incheiat cu firma producatoare sau cu un magazin ori pentru ca acestea le-au oferit gratuit vloggerului. Cel putin in America, provenienta produsului trebuie mentionata, insa nu toti vloggerii o fac, ceea ce starneste deseori critici din partea comentatorilor care ii acuza ca s-au vandut unei firme sau alteia.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
panorama,
YouTube,
produse,
magazin,
consum,
blog,
vlog,
internet
/arta-si-societate/panorama/ia-te-uita-ce-mi-am-luat-7102548
7102548
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.