S-a întors în România după 14 ani la New York. Astăzi vinde parfumuri în Bucureşti, Budapesta şi Reykjavik

Autor: Cristina Roşca Postat la 20 noiembrie 2013 3807 afişări

Madeleine Florescu s-a întors de la New York în 2004 şi în 2008 a intrat în afaceri la Bucureşti. Magazinele parfumate ale lui Madeleine au apărut ulterior în Budapesta şi Reykjavik, iar acum se pregătesc să ajungă în tările nordice şi în Orientul Mijlociu.

Creşterea businessului a venit atât organic, cât şi datorită extinderii gamei de la parfumerie către cosmetice şi produse de îngrijire. „Au crescut atât numărul de clienţi, cât şi oferta de produse şi apetitul pentru cumpărături.„ Madeleine Florescu spune că la Bucureşti compania are o bază de circa 3.500 de clienţi (40% sunt bărbaţi, iar restul femei), fiecare dintre aceştia venind la cumpărături în medie de două ori pe an şi lăsând la casă 200 de euro la fiecare şedinţă de shopping.

Parfumurile contribuie cu 60% la afacerile magazinului, produsele de îngrijire şi machiaj cu 30%, iar restul vine din produsele din categoria home (de exemplu lumânări). În 2011, antreprenoarea a făcut primul pas şi în afara României, deschizând un magazin la Budapesta, în Ungaria. „Doi ani am cochetat cu ideea. Este geografic la îndemână, plus că ai nevoie doar de un contabil, un avocat şi un agent imobiliar foarte bun. Mulţi au făcut afaceri pe piaţa locală fără să fie români.„ Magazinul, ce măsoară 110 mp, a fost deschis lângă nume mari precum Gucci sau Louis Vuitton, în apropiere de Opera din capitala Ungariei. Madeleine Florescu spune că a avut curaj să facă acest pas deoarece, când vine vorba de piaţa de lux, diferenţele dintre culturi îşi pierd din importanţă, clienţii având obiceiuri similare.

„Când m-am întors în România la cele două magazine micuţe de aici am hotărât că ne trebuie şi pe piaţa locală un magazin la fel de mare. Atunci am găsit locaţia actuală de pe Calea Dorobanţi, care măsoară 150 mp.„ În acel moment a luat decizia închiderii primelor două magazine. Madeleine Florescu povesteşte că a decis să rămână în zona Dorobanţi deoarece magazinul deschis iniţial în zonă ajunsese să aducă 80% din business, în timp ce Berthelot doar 20%. „După prima deschidere nu am mai apelat la bănci, am folosit resurse proprii. Avem însă şi relaţii mai bune cu furnizorii acum, aşa că e mai uşor.„

În urmă cu câteva săptămâni Madeleine Florescu a deschis un nou magazin la Reykjavik, capitala Islandei, în zona veche a oraşului. Acesta este dezvoltat în parteneriat cu o familie de prieteni care locuiesc acolo. Islanda este o destinaţie turistică tot mai vizibilă în ultimul timp, ţara care numără doar 300.000 de locuitori fiind vizitată anual de 1 milion de turişti. „Sunt şi din aceia care merg cu rucsacul în spate, dar şi turişti de lux care merg cu elicopterul să vadă vulcanii. Mai mult, clasa de mijloc la ei este foarte dezvoltată.

„ Antreprenoarea povesteşte că la Reykjavik preţurile produselor Madison sunt doar cu puţin mai scumpe decât cele ale brandurilor ce se vând în lanţuri precum Sephora, Douglas sau în duty-free-uri. „Vrem să dezvoltăm un grup Madison, de aceea vrem să facem un pas mai departe cu un alt magazin în zona Scandinaviei.

Apoi ne uităm la Orientul Mijlociu.„ Pentru cele trei magazine deja existente, antreprenoarea estimează o cifră de afaceri de 2,5 milioane de euro anul viitor, dintre care circa 1,5 milioane de euro doar în Bucureşti, piaţa-mamă a businessului Madison Perfumery. „În cinci ani mă văd stabilită tot în România. Mirajul de a locui în afară există doar pentru cei care nu au făcut-o. Nicăieri nu e mai bine ca acasă.„

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/arta-si-societate/lifestyle/s-a-intors-in-romania-dupa-14-ani-la-new-york-astazi-vinde-parfumuri-in-bucuresti-budapesta-si-reykjavik-11710152
11710152
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.