S-a întors în România după 14 ani la New York. Astăzi vinde parfumuri în Bucureşti, Budapesta şi Reykjavik

Autor: Cristina Roşca Postat la 20 noiembrie 2013 3807 afişări

Madeleine Florescu s-a întors de la New York în 2004 şi în 2008 a intrat în afaceri la Bucureşti. Magazinele parfumate ale lui Madeleine au apărut ulterior în Budapesta şi Reykjavik, iar acum se pregătesc să ajungă în tările nordice şi în Orientul Mijlociu.

Despre primul an şi jumătate înapoi în România îşi aminteşte că a fost „îngrozitor de greu„. Plecase dintr-un birou de pe 5th Avenue şi dintr-o ţară care ţinea mult la eticheta de business în România, unde capitalismul abia făcea primii paşi. „Mi-am făcut întâi o firmă de consultanţă, iar apoi l-am cunoscut pe George Butunoiu, care m-a pus în legătură cu cei de la Gemisa, care voiau să revitalizeze brandul Gerovital.„

A lucrat pentru ei un an şi jumătate, însă, din cauza unor probleme legale, procesul a fost întrerupt, „iar eu m-am trezit iar pe-afară„. Madison Perfumery s-a născut dintr-o nevoie, explică Madeleine Florescu. Mai mult, „nu găseam în România produsele cu care eram eu obişnuită, iar datorită experienţei în domeniu devenisem consilier pentru prieteni.„ Atunci şi-a făcut o listă cu brandurile pe care le-ar fi vrut în România, precum Clive Christian, Annick Goutal sau Creed.

Toate sunt încă în portofoliul Madison. Totuşi, aceste branduri nu erau cunoscute, astfel că erau greu de prezentat publicului, motiv pentru care antreprenoarea s-a gândit că ar fi bine să le asocieze cu branduri precum Chanel, Dior sau Guerlain. „Am realizat însă că e mai dificil să porţi discuţii cu partenerii locali – distribuitorii – decât direct cu reprezentanţii brandurilor, aşa că am renunţat la idee.„

Madeleine Florescu recunoaşte însă că nu a fost uşor nici să îi convingă pe actualii ei parteneri externi. România nu era o piaţă interesantă pentru ei, însă CV-ul ei a fost cel care a ajutat-o. În România însă acelaşi CV nu a convins băncile să îi acorde credit pentru a pune pe picioare un magazin de parfumuri de lux (iniţial magazinul nu avea produse cosmetice şi de îngrijire). „Aveam nevoie de 180.000 de euro – investiţie şi stoc – pentru un magazin de 40 de metri pătraţi pe General Berthelot, în apropiere de Calea Victoriei.

Toţi mă întrebau: cum crezi că o să reuşeşti când în plan ai spus că nu ai buget de marketing? Mi-am dat seama apoi că până atunci vorbisem doar cu bărbaţi. Am mers la o femeie şi ea mi-a aprobat creditul, a riscat mult cu mine.„ Madison Perfumery nu investeşte nici acum în publicitate, ci doar în evenimente. Madeleine Florescu explică faptul că multe dintre brandurile pe care le are în portofoliu nu au buget de marketing.

A deschis primul magazin de parfumuri de lux din România în decembrie 2007 şi îşi aminteşte că nu avusese niciun studiu de piaţă sau de fezabilitate. „Aveam cu mine doar încrederea dobândită în America, aşa că nu m-am gândit niciun moment că nu o să meargă.„ Încă din primele luni a realizat că publicul era mai educat decât îl crezuse, clienţii deja călătoreau în afara graniţelor şi luaseră contact cu piaţa de lux. A pornit la drum cu 16 branduri (astăzi are 45) şi îşi aminteşte că, deşi nu toate erau cunoscute, cele puternice le-au tras după ele şi pe celelalte.

Iniţial, intenţiona să deschidă un magazin în zona Ateneu sau Dorobanţi, însă nu a găsit spaţiu. După 6-7 luni de la inaugurarea spaţiului din General Berthelot a găsit un spaţiu aproape de piaţa Dorobanţi. „Era prea devreme pentru o mutare, aşa că am ales să deschid un al doilea magazin cu aceleaşi produse şi cu acelaşi concept. Mă gândeam că o să am magazine uptown şi downtown (după modelul New Yorkului - n.red.).„ Ambele unităţi aveau aceiaşi clienţi, însă businessul a mers astfel timp de patru ani, ba chiar a crescut de la 300.000 de euro în primul an (2008) la 600.000 de euro în 2010 şi a atins un milion anul trecut.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/arta-si-societate/lifestyle/s-a-intors-in-romania-dupa-14-ani-la-new-york-astazi-vinde-parfumuri-in-bucuresti-budapesta-si-reykjavik-11710152
11710152
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.