Reportaj: Acasa la 'rechinul' Paul & Shark

Postat la 19 iulie 2010 1049 afişări

Poti sa faci afaceri de 200 de milioane de euro pe an in industria modei fara sa fii promovat in revistele de scandal, fara supermodele sau podiumuri de prezentare. BUSINESS Magazin a gasit un astfel de exemplu la Varese, in nordul Italiei.

Raluca Banciu calatoreste de doua ori pe an la Varese pentru a face achizitii de articole ale firmei. Pare o sesiune de shopping cu buget mare, dar managerul spune ca trebuie sa tina cont de gusturile gusturile miilor de consumatori care trec pragul magazinului. "Cei mai indrazneti opteaza pentru culori vii, logouri si embleme generoase, iar cei mai conservatori aleg modele clasice, mai discrete. Asa ca totul trebuie gandit astfel incat sa asiguram ambele genuri de produse", spune Banciu. Managerul isi aminteste ca un singur client a facut o achizitie de 30.000 de lei.

Banciu alege din aproximativ 2.000 de piese in fiecare sezon, de la tricouri, camasi si jachete pana la sepci si prosoape. Una dintre cele mai populare este colectia "continua", care a fost foarte putin modificata de-a lungul timpului si include, de exemplu, un pulover Typhoon 20000 pentru sailing din material rezistent la apa, primul produs gandit de Paolo Dini cand s-a lansat marca Paul&Shark.

Pe de alta parte, exista si linia de lux, care include si modele realizate cu materiale Loro Piana, unul dintre cei mai faimosi producatori de textile din Italia si cel mai mare producator de casmir din Vest (asigura materiale pentru Ralph Lauren, Ermenegildo Zegna, Brioni sau Valentino).

"Aproximativ 30% din clienti vin la Varese pentru a face comanda, in total cam 200 de achizitori. Celelalte comenzi sunt preluate in showroomurile din toata lumea - New York, Miami, Shanghai, Istanbul, Dusseldorf, Londra, Paris", declara Andrea Dini pentru BUSINESS Magazin.

Despre evolutia companiei, Dini recunoaste ca 2009 nu a fost un an usor, dar a reusit sa compenseze scaderea vanzarilor din Europa cu pietele asiatice: "Trebuie sa recunosc ca a existat criza - am pierdut aproximativ 7-8% din afaceri in Europa, dar am compensat cu cresterea din tarile in curs de dezvoltare. Pentru anul acesta estimam o crestere de 8-10% a cifrei de afaceri".

Italia este cea mai importanta piata pentru companie (20-25% din cifra de afaceri), iar Dini afirma ca o treime din vanzarile din Italia sunt aduse tot de turisti, interesati de produse locale. Urmeaza China, Spania, Germania si Anglia. "Am inceput in China in urma cu 11 ani si in ultimii trei ani a devenit cea mai importanta tara de export pentru Paul&Shark."

Cat despre Romania, magazinul deschis in decembrie 2008, cu o investitie de 250.000 de euro (actionari sunt Alessandro Amato si Marian Mihart, care detin si magazinele Cellini), a depasit estimarile de vanzari de 500.000 de euro in 2009. "In prima jumatate a anului vanzarile sunt mai mari cu 25% fata de aceeasi perioada a anului trecut", precizeaza Banciu.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/arta-si-societate/lifestyle/reportaj-acasa-la-rechinul-paul-shark-6585338
6585338
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.