Reportaj: Acasa la 'rechinul' Paul & Shark

Postat la 19 iulie 2010 1050 afişări

Poti sa faci afaceri de 200 de milioane de euro pe an in industria modei fara sa fii promovat in revistele de scandal, fara supermodele sau podiumuri de prezentare. BUSINESS Magazin a gasit un astfel de exemplu la Varese, in nordul Italiei.

Ideea de iahting si mediu marin este prezenta pretudineni - interiorul pare un iaht imens, cu pereti din lemn lacuit, mese fixe si accesorii de navigatie. Un glob pamantesc imens aminteste ca marca italiana este prezenta pe toate cele cinci continente. Produsele sunt pregatite pentru vizionare in trei camere de buying pentru barbati, doua pentru femei si una pentru copii. Achizitia de produse se face in spiritul consacrat pentru piata de fashion - de exemplu, colectia de primavara-vara 2011 este comandata cu un an inainte.

Pe umerase sau rafturi sunt asezate sute de produse - cu logo mai mare sau mai mic, cu dungi subtiri sau ingrosate, cu patratele sau uni in stilul clasic Paul&Shark. "Nu suntem un brand de fashion, care se schimba in functie de tendinte; ne bazam foarte mult pe produse si pe calitate. 90% din clienti sunt atrasi de calitatea materialelor, de aceea cercetarea in domeniul acestora este foarte importanta", a declarat pentru BUSINESS Magazin Andrea Dini, presedintele companiei Dama (din care face parte Paul&Shark), care a preluat in urma cu peste 20 de ani afacerea de la tatal sau.

Paul&Shark aloca 5% din cifra totala de afaceri pentru cercetare si dezvoltare. Pentru materialele complexe lucreaza cu Toray, o companie japoneza specializata in materiale high-tech. Toray asigura materiale pentru marci de lux ca Prada sau Louis Vuitton, dar lucreaza si cu industria aeronautica (tocmai a incheiat un contract cu Airbus) sau auto (din 2012 va fi lansat un material compozit pe baza de fibra de carbon pentru modelul Mercedes SL).

In urma cu 10 ani s-a hotarat sa nu mai foloseasca Goretex, unul dintre cele mai cunoscute materiale impermeabile la apa, "pentru ca era peste tot, asa ca am format o echipa de cinci oameni in cadrul Toray care sa dezvolte materiale exclusiv pentru noi", explica Dini.

Prin urmare, compania se lauda cu materiale rezistente la apa, ulei sau soare. "La fiecare doi sau trei ani descoperim materiale si texturi noi si le testam pe barca noastra - Kipawa. Cele mai importante sunt etapele de testare din timpul iernii, iar pe baza rezultatelor lor facem modificarile." Asa s-au nascut Sunshield (care protejeaza de razele ultraviolete), Typhoon 20000 (rezistent la presiunea a 20.000 metri cubi de apa), Watershed (nu este afectat de apa sau ulei) sau Controltemp, dotat cu o tehnologie prin care poate fi controlata temperatura.

In plus, Dini spune ca in ultimii ani compania a investit foarte mult in reducerea scamosarii si in sporirea rezistentei materialelor la spalarea cu masina. "Toate tesaturile pot fi spalate la masina. Daca in urma cu cinci ani garantam calitatea la 20 de spalari, acum pot fi spalate la masina de 80 de ori."

Compania se lauda si cu unii dintre cei mai comerciali si faimosi "cercetatori" - gondolierii din Venetia. In urma unui contract incheiat cu primaria din Venetia, Paul&Shark asigura echipament celor peste 400 de gondolieri din orasul italian, iar "rechinul" este prezent la fiecare poarta de imbarcare pe gondolele din oras. "Sunt supusi la conditii meteo extreme, de la caldura la frig si ne ofera un raspuns foarte bun." Dini spune ca echipamentul provine din linia clasica a brandului, dar lipseste logoul cu rechinul, din cauza legilor italiene.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/arta-si-societate/lifestyle/reportaj-acasa-la-rechinul-paul-shark-6585338
6585338
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.