Regina rochiilor de seară din România face 150.000 de euro pe an pe cont propriu

Autor: Ioana Mihai-Andrei Postat la 27 octombrie 2014 11651 afişări

Regina rochiilor de seară din România face 150.000 de euro pe an pe cont propriu

În plus, comanda este livrată în două zile, spre deosebire de „cei care mai fac livrări, dar au termene de livrare de circa şapte zile. Timpul este mai scurt în cazul Carmencita pentru că noi gestionăm totul, de la comandă, realizarea rochiei şi livrare“. Iar pentru că vânzarea rochiilor de ocazie este sezonieră, cererea scăzând în perioadele de post sau la început de an, de pildă, Carmen Dascălu s-a gândit ca în astfel de momente atelierul să producă rochii de zi, office, cocktail, adică acele produse care acum sunt luate de la furnizori. Pentru promovare, antreprenoarea spune că a investit până acum 2.000 de euro în Facebook Ads, care „funcţionează cel mai bine, are cea mai mare rată de conversie“.

Cea mai mare parte a timpului este dedicată discuţiilor cu clientele, nu doar pe mail ci şi la telefon. Solicitante sunt şi gestionarea comenzilor şi urmărirea stocurilor de materiale („Nu-mi permit pe moment să fac stocuri mari de materiale, ci le cumpăr pe măsură ce avem comenzi“), activitatea pentru marketing online, de gestionare a serviciilor de furnizare a serviciilor de SEO (care ajută la atragerea clienţilor în mediul online). E important, povesteşte antreprenoarea, ca în momentul în care cineva caută rochii de seară magazinul său online să fie afişat pe prima pagină. „Am un abonament care costă 300 de euro pe lună, dar în funcţie de obiectiv poţi ajunge şi la 1.500 de euro pe lună. Acum urmăresc cuvinte precise, care convertesc cel mai bine.“

Mai mult, sunt tendinţe vizibile în piaţă, de vreme ce 70% din comenzi sunt pentru un model anume. Cât de adaptat este modelul afacerii la noile unelte tehnologice este vizibil şi din faptul că atelierul poate lucra deja la modele care vor fi căutate peste două luni. „Există un instrument, Google Trends, care poate arăta care vor fi modelele căutate peste un anumit interval, luând în calcul tiparele anterioare de consum.“ Chiar de la începutul discuţiei, când vede că iau notiţe pe agendă (prefer aşa decât să înregistrez), se oferă să pună la dispoziţie tableta sa. Este doar unul din semnele care arată că face parte dintr-o generaţie de tineri care folosesc permanent tehnologia.

Poate un alt semn este ritmul de creştere la care se aşteaptă; de la 150.000 de euro anul acesta, cifra de afaceri ar urma să crească de mai bine de trei ori (la 500.000 de euro) în 2015.

Tânăra spune că deşi nu au trecut mulţi ani de când a pus pe picioare afacerea, a avut în repetate rânduri îndoieli despre puterea de a reuşi. „Pentru că afacerea este în mediul online, problemele tehnice sunt cele mai importante. De pildă problemele legate de platformă pot fi rezolvate doar cu un programator.“ Fiecare schimbare realizată pe platformă durează zile sau chiar săptămâni, fie că este vorba de o nouă funcţionalitate sau un nou buton, perioadă semnificativă mai cu seamă din prisma faptului că în online lucrurile se desfăşoară cu o viteză mult mai mare decât în comerţul clasic. Doar pentru implementarea butonului „made to measure“, povesteşte tânăra, a fost nevoie de două săptămâni, deşi pare că este un lucru simplu.

Oricât de rapid se desfăşoară lucrurile în prezent, Carmen Dascălu are o imagine clară şi a viitorului mai îndepărtat. Peste zece ani, crede ea, afacerea sa va fi suficient de mare pentru a „face producţie la nivel înalt şi pentru a livra în întreaga lume“. Primul pas peste hotare ar putea fi făcut anul viitor, pe piaţa din Marea Britanie, pe care tânăra o urmăreşte cu atenţie. Nu abordarea pieţei în sine este o problemă, ci costul: „Durează doar o jumătate de oră să fac un anunţ, iar Facebook aprobă un ad în numai zece minute. Dar cifrele sunt altele: în România costă 10 bani un clic pe Facebook şi 30 de bani unul pe Google, în vreme ce în UK costurile sunt de patru ori mai mari.“

În plus, în Marea Britanie piaţa (şi implicit numărul de clicuri cu costurile ataşate) este de zece ori mai mare. „În România există lunar 350.000 de căutări pe Google, iar în UK sunt 4,4 milioane de căutări pentru rochii.“ Cea mai mare piaţă, spune Carmen Dascălu, este SUA, cu 8,6 milioane de căutări. Distanţa, spune antreprenoarea, nu este importantă, pentru că în pieţele vestice clienţii sunt obişnuiţi să cumpere haine în mediul online. De pildă, cel mai mare magazin online de haine este britanic (asos.com) şi are 5 milioane de utilizatori activi, care cumpără de cel puţin două ori pe an. „Vreau să testez piaţa din UK prin februarie-martie, când voi avea date mai relevante.“ Aşa ar putea ajunge rochiile din atelierul de pe Lipscani la petreceri din cartiere londoneze.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/arta-si-societate/lifestyle/regina-rochiilor-de-seara-din-romania-face-150-000-de-euro-pe-an-pe-cont-propriu-13473282
13473282
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.