Regina rochiilor de seară din România face 150.000 de euro pe an pe cont propriu

Autor: Ioana Mihai-Andrei Postat la 27 octombrie 2014 11651 afişări

Regina rochiilor de seară din România face 150.000 de euro pe an pe cont propriu

În plus, în timpul anului în care a lucrat în cadrul companiei specializate în online a asimilat informaţii preţioase: „Google are un instrument pe care îl poate folosi oricine şi cu care poţi afla dacă şi care este piaţa pentru un anumit produs. Concret, îţi poate spune câţi oameni caută pe Google ceva anume, fie o maşină de tuns iarba, o rochie sau orice altceva“. Aşa a aflat că există un interes foarte mare pentru rochii de ocazie, dar antreprenoarea nu avea furnizori pentru astfel de produse nici în China, nici pe plan local, „care să arate bine“. Ea explică: pentru rochiile de zi, pe care le vinde de câţiva ani, sunt în jur de 20.000 de căutări lunare pe Google, în timp ce interesul pentru rochiile de seară generează în fiecare lună de şase ori mai multe căutări (120.000). „Motiv pentru care m-am gândit să fac rochiile în funcţie de ce vor clientele. Nu mi-am permis să fac altfel pentru că eram foarte «strânsă» cu banii. Şi acum trebuie să temperez designerul cu care lucrez, ca să facem lucrurile care se vând.“

Înainte de a începe efectiv să croiască şi să coasă rochii, a făcut o cercetare de piaţă legată de competiţie, chiar şi magazinele offline, şi a constatat că sunt două categorii de rochii de ocazie: „cele ieftine, până în 300 de lei, care sunt făcute din materiale foarte proaste, şi rochiile de peste 1.000 de lei“. În segmentul de mijloc, pe palierul 300-1.000 de lei, nu există variante. „În mediul online nu există nimic în acest segment, iar cele ieftine arată odios“, arată Dascălu. Aşa s-a schimbat, de trei luni, întregul focus al afacerii, care înainte se axa pe vânzarea de rochii de zi, de tip office sau pentru cocktail, la preţuri de circa 150 de lei.

Preţul rochiilor de ocazie, pe care mizează de trei luni, este de 500 de lei, iar încasările lunare se plasează acum la 10.000 de euro, cu un profit net de 2.500-3.000 de euro, deci o marjă de circa 30%. „Lucrăm încă la optimizarea proceselor. În acest moment putem face cam opt rochii în fiecare zi şi vreau ca până în decembrie să ajungem la zece rochii pe zi, ceea ce ar însemna vânzări de 20.000 de euro pe lună“, spune antreprenoarea. La momentul interviului, nivelul cererilor ar fi impus să mai angajeze încă un om, dar Carmen Dascălu a argumentat că ar trebui ca ritmul comenzilor să se menţină mai mult de câteva zile pentru a fi sigură că dacă mai angajează un om are şi ce să-i dea de muncă. „Am discutat deja cu 3-4 oameni, specializaţi în croitorie, care aşteaptă să fie sunaţi, în momentul în care creşte numărul de comenzi.“

Atelierul poate livra oriunde în ţară prin curier comenzile, dar jumătate din cliente preferă să vină să probeze rochiile. „Decizia de cumpărare se concretizează mai greu la produsele de peste 300 de lei, iar timpul de conversie este de patru zile, pot să văd asta în Google Analytics.“ Cea mai mare parte a clientelor preferă să plătească în momentul livrării, doar 10% dintre ele achitând cu cardul. Unul dintre cele mai convingătoare argumente este, în ce le priveşte pe cliente, opţiunea „made to measure“, care este gratuită. Cu alte cuvinte, orice clientă poate da pe site, la momentul comenzii, măsurile proprii.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/arta-si-societate/lifestyle/regina-rochiilor-de-seara-din-romania-face-150-000-de-euro-pe-an-pe-cont-propriu-13473282
13473282
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.