Loteria strainilor pe internet
Sfatul primit in copilarie, “nu vorbi cu strainii”, s-a perimat intr-o lume in care acumularea de experiente conteaza mai mult decat sentimentul de siguranta, iar cei ce au uitat de avertismentul parintilor au descoperit si calea spre profit.
Fenomentul este popular in intreaga lume, iar in reteaua Couchsurfing.com exista 1,6 milioane de oameni din 234 de tari si aproape 50.000 de orase. "Depaseste toate granitele dintre natiuni si este o dovada perfecta ca suntem cetateni ai lumii. Am cunoscut atat de multi oameni minunati si am impartit povesti, idei, ganduri, limbi straine sau glume", spune Nikilina din Bosnia-Hertegovina. Secretul e sa uiti ca acasa ai fost invatat sa nu vorbesti cu strainii, cum este cazul olandezului Ramon Stoppelenburg, care a pornit in descoperirea lumii pe cont propriu si si-a propus ca in fiecare calatorie sa se cazeze timp de cate o noapte in casele localnicilor. A infiintat site-ul LetmeStayforaDay.com si, bazandu-se exclusiv pe ajutor din afara, a vizitat intreaga lume.
Pe deasupra, a devenit si celebru dupa ce presa internationala a relatat aventura sa. Normal, totul s-a terminat cu o carte si olandezul a devenit model, actor, turoperator, life coach, conferentiar platit si nu in ultimul rand specialist in marketing pe internet. In alte cazuri, fascinatia pentru necunoscut inspira si artistii. De exemplu, proiectul 100 Strangers, un fel de album online cu necunoscuti, care ii imbie pe fotografi, amatori sau profesionisti, sa pozeze strainii pe strada, dupa care sa le posteze fotografiile, alaturi de o scurta descriere, pe grupul de pe Flickr. Proiectul si-a propus sa imbunatateasca modul in care fotografii relationeaza cu persoanele necunoscute si reusesc sa ii faca sa se simta confortabil cand sunt prinse in poza. In prezent, grupul are peste 4.000 de membri si 12.741 de portrete postate. De fapt, ideea este oarecum asemanatoare cu cea de la care a plecat Scott Schuman, creatorul blogului The Sartorialist. Schuman colinda strazile marilor orase in cautare de straini "la moda", a editat o antologie a celor mai reusite fotografii si a lucrat de-a lungul timpului ca fotograf sau consultant pentru Gant sau DKNY.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro